اپل حدود ۳۵ درصد از بازار جهانی تبلت‌ها را در اختیار دارد و با اختلاف زیاد از برندهایی همچون سامسونگ، لنوو، ایسوس و...، رتبه اول را از آن خود کرده است.

نقد و بررسی محصولات سری آیپد پرو؛ همه فن حریف ها!

نسل جدید محصولات این شرکت که آیپد پرو نام گرفته است، از نظر تکنولوژی ساخت، طراحی ظاهری و قابلیت‌ها تفاوت اساسی با آیپدهای قبل از خود دارد. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی و بررسی این سری از آیپدهای پرطرفدار اپل برویم و ادامه مسیری که اپل برای ارتقا این تبلت‌های جذاب طی خواهد کرد بررسی کنیم.

آیپد پرو؛ یک تبلت همه ‌فن ‌حریف برای سرگرمی و کار

سال ۲۰۱۵ اپل از نسل جدید محصولات خود با نام آیپد پرو رونمایی کرد که با سیستم عامل IOS و چیپست قدرتمند M۱ راهی بازار شدند. چیپست M۱ توان پردازشی فوق‌العاده‌ای را برای آیپد پروها به ارمغان می‌آورد و در کنار بهره‌گیری از حداکثر ۱۶ گیگابایت رم، یک ترکیب بی‌نظیر در مقایسه با محصولات قبل از خود محسوب می‌شد. این تبلت‌ها با نمایشگر mini-LED طراحی شده‌اند که کنتراست بالا و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند و تجربه کاربری جذابی را ارائه می‌دهد.

آیپد پرو یک تبلت فوق‌العاده برای کاربران حرفه‌ای است. در کنار انواع امکانات سخت‌افزاری، اپل طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به نرم‌افزارهای آیپد پرو نشان داده و حالا در نسل جدید این تبلت‌ها تعداد قابل توجهی از اپلیکیشن‌های مهم بهینه‌سازی شده‌اند. جالب است بدانید سری جدید آیپدها از سال ۲۰۱۹ به بعد با سیستم عامل iPadOS وارد بازار شدند و اپل همچنان از همین سیستم عامل برای محصولات جدید خانواده آیپدها استفاده می کند.

نقد و بررسی محصولات سری آیپد پرو؛ همه فن حریف ها!

با انواع آیپد پرو آشنا شوید

با آیپد پرو می‌توانید بدون دردسر ویدئو تماشا کنید، تصاویر را ویرایش کنید یا حتی با کمک قلم اپل پنسل آثار هنری زیبا بکشید. بعضی از کاربران از آیپد پرو به عنوان جایگزین لپتاپ استفاده می‌کنند، چون می‌توان به آن ماوس یا ترک‌پد متصل کرد. گسترده بزرگی از انواع آیپد در اختیار مشتریان قرار دارد؛ بعضی از آنها از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و بعضی دیگر با شبکه وای فای. در ادامه با انواع آیپدهایی که از سال ۲۰۱۵ تا به امروز وارد بازار شده‌اند، آشنا می‌شویم:

  • آیپد پرو ۲۰۱۵ (نسل اول)

این تبلت در سپتامبر سال ۲۰۱۵، با صفحه نمایشگر ۱۲.۹ اینچی، سیستم عامل IOS و پردازنده دو هسته‌ای Apple A۹X عرضه شد.

  • آیپد پرو ۲۰۱۷ (نسل دوم)

اپل آیپد پرو ۲۰۱۷ در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۱۰۷ رونمایی شد. سیستم عامل این تبلت نیز مانند محصول قبلی از نوع IOS بود و با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی و چیپست Apple A۱۰X Fusion عرضه شد.

  • آیپد پرو ۲۰۱۸ (نسل سوم)

این محصول در نوامبر ۲۰۱۸ معرفی شد. این محصول با نمایشگر ۱۲.۹ اینچی و سیستم پردازنده هفت هسته‌ای Apple A۱۲X Bionic APL۱۰۸۳ تولید شده و از وای فای پشتیبانی می‌کند.

  • آیپد پرو ۲۰۲۰ (نسل چهارم)

آیپد پرو در ۱۸ مارس ۲۰۲۲ با سیستم عامل جدید iPadOS وارد بازار شد. این تبلت در دو اندازه ۸ و ۱۲ اینچی و با چیپست اختصاصی A۱۲Z Bionic Apple تولید شد که از نظر سطح کیفی و قابلیت‌ها در سطح بسیار بالایی نسبت به محصولات سایر برندها قرار داشت.

  • آیپد پرو ۲۰۲۱ (نسل پنجم)

نسخه ۲۰۲۱ آیپدها با سیستم عامل iPadOS و صفحه نمایشگر جدید Liquid Retina XDR mini-LED LCD لیکوئید رتینا سطح توقع کاربران از یک تبلت حرفه‌ای را به کلی تغییر داد. این محصول با تراشه M۱، پردازنده گرافیکی Apple GPU هشت هسته‌ای یک تبلت حرفه‌ی و قدرتمند است.

  • آیپد پرو ۲۰۲۲ (نسل جدید)

نسل جدید آیپدها آوریل سال جاری در رویداد Spring Loaded این شرکت معرفی شدند. هر دو مدل ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی این آیپد دارای تراشه جدید M۱ و سیستم عامل iPadOS هستند. در ادامه با ویژگی‌های مشترک این محصولات آشنا می‌شویم.

نقد و بررسی محصولات سری آیپد پرو؛ همه فن حریف ها!

نگاه کلی به مشخصات فنی آیپد پروها

در این بخش از مطلب می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی مهم آیپدها که شامل نمایشگر، طراحی بدنه، دوربین عکاسی و سلفی، سخت افزار، سیستم عامل و قیمت می‌شود.

  • نمایشگر iPad pro

در نمایشگر کلیه آیپد پروها دکمه notch حذف شده، اما مانند سایر تبلت‌های استاندارد همچنان دکمه هوم حفظ شده است. در نمایشگرهای نسل یک تا سه حاشیه صفحه نمایش پهن است، ولی در صفحه نمایش نسل چهارم به بعد که از نوع Liquid Retina است، گوشه‌های نمایشگر حالت تیزتری دارد. ابعاد نمایشگر آیپدها ۸، ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی است. آیپد پرو تنها آپیدی است که از فناوری Promotion بهره برده و سرعت نوسازی صفحه را به صورت خودکار و پویا تنظیم می‌کند.

  • طراحی بدنه

بدنه آیپد پرو از جنس آلومینیوم سبک ساخته شده است. شیشه نمایشگر ضد خش و دارای پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست است. از نظر تنوع رنگ حق انتخاب چندانی برای کاربران در نظر گرفته نشده است و شما تنها از بین دو رنگ نقره‌ای و خاکستری حق انتخاب دارید.

  • دوربین عکاسی و سلفی

دوربین آیپد پرو در تمامی مدل‌ها از یک لنز wide با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل بهره برده و قادر به فیلم برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و ثبت فیلم با حرکت آهسته و سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه است. همچنین iPad Pro یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی اولترا واید هم دارد که گرفتن عکس با پهنای زیاد را ممکن می‌سازد. در لنز دوربین‌های آیپد پرو از اسکنر لیدار (LIDAR) استفاده شده که به عمق ‌بخشی و اضافه کردن قابلیت‌های واقعیت افزوده به دوربین کمک می‌کند.

  • سخت افزار و سیستم عامل

آیپدهای سری پرو همگی با چیپست قدرتمند و اختصاصی M۱ تولید شده‌اند و نسل سوم به بعد این تبلت‌ها به سیستم عامل جدید iPadOS مجهز هستند. چیپست M۱ طراحی هشت هسته‌ای دارد و در کنار پردازنده مرکزی قوی و پردازشگر گرافیکی قدرتمند، بهبود عملکرد چشمگیری را به آیپد پروها بخشیده است. اپل با تولید این چیپست تبلت‌های خود را متحول کرد و محدودیت‌هایی که آیپدهای قدیمی داشتند، از میان برداشت.

  • قیمت آیپدها

در کنار تمام مواردی که بررسی کردیم، بد نیست به موضوع قیمت نیز بپردازیم. به هر حال قیمت یکی از فاکتورهای مهم انتخاب و خرید آیپدها است. در حال حاضر آیپد پرو ۲۰۲۱ و آیپد پرو ۲۰۲۰ جزو پرطرفدارترین و البته گران قیمت‌ترین تبلت‌های اپل هستند. ولی طبق روال همیشگی بازار، محصولات سری  ۲۰۱۹ به قبل قیمت کمتری دارند.

در این مطلب تلاش کردیم به طور مختصر و مفید به مسیری که اپل برای آیپد پرو طی کرده بپردازیم و مروری بر ویژگی‌های محصولات این سری داشته باشیم. برای استعلام قیمت یا بررسی بیشتر آیپدهای اپل، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین پلازا دیجیتال plazadigital.ir مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال مرجعی معتبر برای بررسی قیمت تبلت ایپد و خرید آیپد اپل محسوب می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید