سخنگوی دولت طالبان به اظهارات نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان درباره افزایش حضور اعضای گروه تروریستی داعش در افغانستان واکنش نشان داد.

طالبان افزایش نیروهای داعش در افغانستان را رد کرد
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در پی اظهارات ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان مبنی بر اینکه حضور اعضای گروه تروریستی داعش در افغانستان طی یک سال گذشته سه برابر شده، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان این ادعا را رد کرد و گفت که این برآورد به‌دور از واقعیت است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، مجاهد در رشته توئیتی تصریح کرد که ایجاد نگرانی در رابطه با فتنه‌گری‌های داعش کاملا به نفع این گروه است که نباید صورت بگیرد.

به گفته او، مردم افغانستان و این دولت اجازه نمی‌دهند داعش در این کشور پناهگاه ایجاد کند و این گروه در کشور در حال محو شدن است.

روز گذشته ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که تعداد شبه‌نظامیان عضو گروه تروریستی داعش در افغانستان به سه برابر بیشتر افزایش یافته است. وی تصریح کرد: که افراد گروه داعش پس از تسلط دولت طالبان در افغانستان از دو هزار به شش هزار نفر افزایش یافته است.

ضمیر کابلوف، ضمن ارزیابی اقدامات طالبان در افغانستان گفت: طالبان برای مدیریت کشور هنوز صاحب ایدئولوژی متحدکننده نیستند.

وی گفته است که داعش نه تنها تهدیدی برای افغانستان، بلکه تهدیدی برای کشورهای همسایه نیز است.

خطر حضور داعش در افغانستان جدی نیست

خبرگزاری صدای افغان خاطرنشان کرده است؛ با اینکه دولت طالبان حضور داعش در افغانستان را خطر جدی نمی‌داند، اما هر از گاهی حملات خونینی از ناحیه گروه رخ می دهد که بر نگرانی‌های مردم می‌افزاید.

به گزارش طلوع نیوز افغانستان، سخنگوی رییس هیات وزیران دولت طالبان نیز ضمن رد ادعای روسیه می‌گوید که داعش در کشور سرکوب شده است.

قاری یوسف احمدی تصریح کرد: «این ادعای ضمیر کابلوف که در افغانستان شش هزار جنگجوی داعش وجود دارند حقیقت ندارد و ما این را رد می‌کنیم؛ البته به تعداد کم شاید حضور داشته باشند که مشکلی نمی توانند ایجاد کنند.

دو دیدگاه متفاوت کارشناسان افغان

به گزارش طلوع نیوز در عین حال وحیدالله فقیری آگاه مسایل سیاسی، گفت: «واقعا (حضور داعش در افغانستان) جای نگرانی است. من فکر می‌کنم که اطلاعات روسیه و کابلوف در این مورد خیلی دقیق است زیرا آنان در منطقه سفارت دارند و از راه های گونا گون اطلاعات را گردآوری می‌کنند.»

اما "سید اکبر آغا" کارشناس مسایل سیاسی نظر دیگری دارد و می‌گوید: «گفته‌های کابلوف از واقعیت دور است؛ آنان می‌خواهند که برای حکومت افغانستان مشکلات ایجاد کنند و این دولت را با ناکامی مواجه سازند.»

پیش از این رییس جمهوری روسیه نیز از افزایش جنگجویان داعش در شمال افغانستان اظهار نگرانی کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید