۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 55376918

ورزشگاه بازی ایران و آمریکا یکی از خوش‌ساخت‌ترین و زیباترین ورزشگاه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این ورزشگاه نماینگر سنت‌های عربی است.

ورزشگاه بازی ایران و آمریکا

سلام نو – سرویس ورزشی: بازی ایران در برابر تیم ایالات متحده آمریکا حساس‌ترین بازی تیم ملی است در نتیجه به طور طبیعی ورزشگاه بازی ایران و آمریکا حسابی در معرض توجه و علاقه تماشاگران فوتبال است.

بازی با آمریکا بازی بسیار پر اهمیتی است. این بازی سومین بازی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. اگر ایران از بازی‌های قبلی امتیازی به دست آورده باشد این بازی می‌تواند سرنوشت صعود به مرحله بعد را مشخص کند. اگر هم امتیازی کسب نشده باشد و حذف شدن سرنوشت قطعی ایران باشد باز هم بازی با آمریکا مهم است.

تا پیش از جام جهانی روسیه تنها پیروزی ایران در جام جهانی فوتبال در برابر آمریکا بود. در آن بازی مشهور در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه مهدی مهدوی‌کیا و حمید استیلی دو گل به آمریکا زدند تا بازی با حساب دو بر یک به سود ایران تمام شود و یک پیروزی شیرین و سیاسی در کارنامه تیم فوتبال ثبت شود.

حالا امسال تنش بین ایران و آمریکا به شدت بیشتر از سال ۱۹۹۸ و انتظارات بسیار بالاتر است. اما نکته قابل توجه این جا است که ایران امسال با بهترین نسل فوتبال آمریکا رو به رو می‌شود که بازیکنانش پیراهن تیم‌هایی همچون چلسی و یوونتوس را می‌پوشند. این تیم نسبت به بیست و دو سال پیش به شدت پیشرفت کرد و حالا می‌خواهد به عنوان تیمی جدی خود را در سطح جهان مطرح کند.

ورزشگاه بازی ایران و آمریکا؛ شاهکار مهندسی قطری‌ها

با توجه به اهمیت بازی تمام اجزای آن برای تماشاگر جذاب می‌شود، به خصوص ورزشگاه که همیشه یکی از جالب‌ترین بخش‌های بازی‌های جام جهانی است.

ورزشگاه الثمامه، ورزشگاه بازی ایران و آمریکا است و آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی را سه‌شنبه ۸ آذر ساعت ۲۲ میزبانی می‌کند. ورزشگاه الثمامه با نام عربی (ملعب الثمامة) و نام انگلیسی ( Al-Thumama Stadium) دارای ظرفیت ۴۰ هزار نفری است و در ۱۳ کیلومتر جنوب شهر دوحه و ۵ کیلومتری فرودگاه این شهر قرار دارد.

دفتر مهندسی عربی (AEB) یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین شرکت‌های معماری و مهندسی در قطر است - و مسئول طراحی مفهومی و شماتیک استادیوم الثمامه بود. دفتر مهندسی عربی جوایز معماری داخلی و بین المللی متعددی را برای سبکی دریافت کرده است که کاملاً انعکاس دهنده فرهنگ قطری، عربی و اسلامی است.

این پروژه توسط معمار ارشد دفتر مهندسی عربی، ابراهیم ام جیده رهبری شد. او که یکی از معماران ملی قطر و یکی از معتبرترین معماران منطقه است. پروژه‌های قبلی او شامل برخی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی قطر - از جمله دهکده و آبگرم شرق ریتز کارلتون و دفتر مرکزی وزارت کشور است.

ورزشگاه بازی ایران و آمریکا

استادیوم ثمامه با الهام از کلاه‌های سنتی عربی، عرقچینی که توسط مردان عرب در سرتاسر خاورمیانه استفاده می‌شود، طراحی شده است، طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است. از نظر امکانات نیز این استادیو هیچ چیز از دیگر استادیوم‌ها جام جهانی کم ندارد.

ساخت این ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تکمیل آن بیش از چهار سال طول کشید. ورزشگاه الثمامه به طور رسمی در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱ با چهل و نهمین فینال امیر کاپ بین السد و الریان افتتاح شد. در طول جام جهانی، میزبان پنج بازی دور اول گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

ورزشگاه بازی ایران و آمریکا مثل دیگر ورزشگاه‌های قطر با کاهش ظرفیت رو به روز خواهد شد و با حذف ردیف بالای صندلی‌ها آن ظرفیتش به ۲۰۰۰۰ صندلی کاهش می یابد. این صندلی‌ها قرار است به کشورهای در حال توسعه اهدا شود.

این ورزشگاه هر چند به فرودگاه نزدیک است، اما به ایستگاه مترو نزدیک نیست، بنابراین برای رسیدن به آن می‌شود از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده کرد. البته از وسایل نقلیه ویژه جام جهانی که شاتل نامیده می‌شود هم می‌توان بهره برد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید