گوشت گوسفند یا بره به طور کلی گوشت‌های سنتی هستند که در کباب استفاده می‌شوند. این غذا ترکیبی عالی از طعم و مزه تند دارد که آن را به یکی از بهترین غذاهای جهان تبدیل کرده است.

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: بخش مهمی از گردشگری به دنبال تجربه‌های به یاد ماندنی و منحصر به فرد خوردن و نوشیدن در هر نقطه از جهان است. اغلب به عنوان گردشگری غذایی نامیده می‌شود، این پیگیری تحت عنوان سفرهای تجربی طبقه بندی می‌شود. در زمان حاضر، هنگام تصمیم‌گیری در مورد مکانی برای سفر، غذا برابر با محل اقامت و مناظر است.

با این حال، در اینجا لیستی از بهترین غذاهای جهان است که توسط کارشناسان و مسافران پیشنهاد شده است.

۱. سوشی (ژاپن)

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

با برنج سرکه‌دار و طیف وسیعی از مواد تشکیل دهنده از جمله غذاهای دریایی، سبزیجات و گاهی اوقات میوه‌ها تهیه می‌شود. وقتی سوشی با واسابی، ترشی زنجبیل و سس سویا سرو شود، طعم بهتری دارد. چاشنی محبوب این غذا تربچه دایکون است. نوع ماهی موجود در آن طعم سوشی را مشخص می‌کند. با این حال، برنج سرکه‌دار به طور کلی طعم تلخی به غذا می‌دهد. ماهی تن، مارماهی و ماهی قزل آلا طعم ملایمی دارند در حالی که سوشی با طعم هشت پا عموما از نظر طعم قوی است.

۲. رندانگ، اندونزی

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

رندانگ که اغلب «لذیذترین غذای جهان» نامیده می‌شود، با جوشاندن گوشت گاو با شیر نارگیل با مخلوطی از بهترین ادویه‌ها از جمله زردچوبه، سیر، علف لیمو، زنجبیل، فلفل قرمز و گالنگل تهیه می‌شود. سپس ظرف چند ساعتی خورش داده می‌شود که به آن بافت لطیف و طعم عجیبی می‌دهد.

۳. رامن، ژاپن

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

حتما حداقل یک بار در زندگی خود نام رامن را شنیده‌اید. با این حال، ما در مورد نودل‌های فوری بسته بندی شده صحبت نمی‌کنیم. رامن یک غذای ژاپنی است که از نودل گندم درست می‌شود و در آبگوشت همراه با سبزیجات و گوشت سرو می‌شود. رامن بسته به طعم آبگوشت در طعم‌های مختلفی از تند گرفته تا ملایم وجود دارد. هر منطقه در ژاپن مناطق خاص خود را دارد. تونکوتسو، سبک محبوب رامن شامل آبگوشت استخوان خوک و میسو رامن، یکی دیگر از غذاهای محبوب است که در هوکایدو منشا گرفته است.

۴. تام یام گونگ ، تایلند

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

یک نوع سوپ تایلندی ترش و داغ، تام یام گونگ با میگو همراه با یک بار سبزی و ادویه سالم تهیه می‌شود. لیموترش، برگ‌های کافیر، گلنگال و فلفل قرمز تند اجزای اصلی این غذا هستند.

۵. کباب ترکیه

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

یک غذای محبوب در سراسر خاورمیانه، کباب اصالتا از ترکیه است. آنها از گوشت چرخ کرده یا غذاهای دریایی، میوه‌ها و سبزیجات در برخی موارد تشکیل شده‌اند و روی سیخ با آتش بزرگ درست مانند کباب روی کباب پخته می‌شوند. با ترکیبات مختلف از جمله سیر، فلفل سیاه و روغن نباتی پخته می‌شود. گوشت گوسفند یا بره به طور کلی گوشت‌های سنتی هستند که در کباب استفاده می‌شوند. این غذا ترکیبی عالی از طعم و مزه تند دارد که آن را به یکی از بهترین غذاهای جهان تبدیل کرده است.

۶. فو، ویتنام

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

یک غذای ساده و در عین حال باورنکردنی! فو یک غذای ویتنامی است که از رشته فرنگی برنج و گوشت (معمولا گوشت گاو یا مرغ) تهیه می‌شود که در آبگوشت سرو می‌شود و روی آن را سبزیجات می‌پوشانند. این ظرف عطر و بوی چنان خوبی دارد که مدتها در سر سرو کننده می‌ماند. یک غذای خیابانی محبوب، Pho طعم‌دهنده و در عین حال متعادل است. یک غذای عالی برای خوردن در یک عصر زمستانی.

۷. اردک پکن، چین

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

اردک پکن غذایی است که به پکن راه پیدا می‌کند. اردک‌های مخصوص این غذا پس از ۶۰ روز پرورش داده شده و ذبح می‌شوند و ابتدا قبل از برشته شدن در اجاق‌های دربسته مزه‌دار می‌شوند. این به گوشت پوست ترد و بافت نازکی می‌دهد. این غذا با خیار، پیازچه و سس لوبیا سرو می‌شود. طعم آن بسیار لذت بخش است.

۸. پائلا، اسپانیا

بهترین غذاهای دنیا که باید یک بار در زندگی خود امتحان کنید

پائلا ریشه در والنسیا، اسپانیا دارد. این یک غذای باستانی است که در زمان حاضر بازسازی شده است. راه‌های مختلفی برای خوردن پائلا وجود دارد. دستور اصلی شامل برنج سفید با لوبیا سبز، گوشت (خرگوش یا مرغ، گاهی اردک)، لوبیا کره، حلزون، با چاشنی‌هایی مانند رزماری است.

کد خبرنگار: ۲۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    7 2
    ماشاالله به وطن پرستی تون تو کل این مرز پر گهر یه غذا نبود تبلیغ کنی اینا معروف آن چون روشن تبلیغات شده و امکان تست بقیه غذا ها نبوده
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 3
      چه ربطی به وطن پرستی داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید