در دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه ۶ میلیون و ۵۷ هزار نفر شرکت کرده‌اند که ۱۰۴ هزار خودرو به متقاضیان اختصاص خواهد یافت.

خبر جدید برای متقاضیان خودرو / ساعت اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو چه زمانی است؟ + آدرس لینک اسامی برندگان / چرا ده‌ها هزار نفر از قرعه کشی خودرو حذف شدند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، دومین مرحله قرعه‌کشی فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو روز گذشته انجام شد. ساعت اعلام نتایج قرعه کشی خودرو چه زمانی است؟

قرعه‌کشی دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو ساعت ۱۰ روز گذشته برگزار شد و قرار است نتایح این قرعه‌کشی امروز دوم مرداد ماه ساعت ۱۷ اعلام شود.

آنگونه که گزارش‌ها اعلام می‌کند ۶ میلیون و ۵۷ هزار نفر در این مرحله از فروش خودرو شرکت کرده‌اند و قرار است ۱۰۴ هزار خودرو به این افراد تعلق بگیرد.

نتایج قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو اعلام می شود

متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۷ امروز دوم مردادماه برای اطلاع از نتیجه قرعه‌کشی به سامانه یکپارچه خودرو به آدرس sale.iranecar.com مراجعه کنند. بر این اساس انتظار می‌رود که نتایج این قرعه‌کشی ساعاتی دیگر اعلام شود. این مساله در حالی است که پیش از این و هنگام ثبت‌نام خودرو بارها اعلام شد که سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با خطاهای زیادی مواجه است و مدام با اختلال مواجه می‌شود.

نکته جالب توجه درباره قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه خودرو این است که بیش از ۶ میلیون نفر برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده‌اند اما تنها ۱٫۷ درصد آنها می‌توانند مالک خودرو شوند.

این مساله نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید خودرو در بازار ایران بسیار زیاد است. این تقاضا از زمانی اوج گرفت که اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد بسیاری از این خودروها به بالای ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد. به عبارتی کارشناسان معتقدند بخش مهمی از این تقاضا، تقاضای مصرفی و واقعی نیست و بیشتر تلاشی برای دریافت رانت و یارانه‌ای است که این شرکت‌های خودروسازی توزیع می‌کنند.

چرا ۲۱۷ هزار نفر از قرعه کشی خودرو حذف شدند؟

بررسی آخرین وضعیت شرکت کنندگان در دومین طرح فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نشان می‌دهد در مجموع پنج میلیون و ۸۳۴ هزار و ۵۶۷ نفر واجد شرایط شرکت در قرعه کشی شناخته شدند.

خبر جدید برای متقاضیان خودرو / ساعت اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو چه زمانی است؟ + آدرس لینک اسامی برندگان / چرا ده‌ها هزار نفر از قرعه کشی خودرو حذف شدند؟

اکو ایران نوشت؛ از این تعداد پنج میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر تحت عنوان متقاضی عادی و حدود ۱۹۹ هزار و ۹۲۰ نفر نیز در طرح ویژه‌ای که برای مادران دارای دو فرزند برگزار شد، ثبت نام کردند؛ بنابراین در مجموع نزدیک به ۲۱۷ هزار نفر از قرعه کشی خارج شدند. سهم متقاضیان عادی در لیست حذف شده‌ها حول و حوش ۱۰۵ هزار و ۶۷۰ نفر بوده است. همچنین ۱۱۷ هزار و ۳۱۰ نغر نیز که در طرح ویژه مادران ثیت نام کرده بودند به دلیل مغایرت در اطلاعات ثبت شده با اطلاعات موجود در سامانه ثبت احوال از گردونه قرعه کشی خارج شدند.

با توجه به تعداد حدود ۱۰۴ هزار دستگاه خودرویی که در این دور از قرعه کشی عرضه شد، شانس متقاضیان برای در اختیار گرفتن خودرو یک به ۵۶ است. یعنی برای هر خودروی عرضه شده در قرعه کشی صفی ۵۶ نفره تشکیل شده و تنها یک نفر از میان این صف امکان دریافت خودرو به قیمت کارخانه را خواهد داشت.

به عبارت دیگر شانس برنده شدن در این قرعه کشی برای هر متقاضی که توانسته در قرعه کشی شرکت کند حدود ۱.۷ درصد بوده است. در حالی شانش برنده شدن در دومین طرح فروش خودرو در سامانه صمت یک به ۵۶ است که در اولین طرح فروش برگزار شده در این سامانه شانس برنده شدن برای متقاضیان یک به ۲۳ بود.

قرعه کشی روز گذشته انجام شد و بر اساس اعلام وزارت صمت قرار است اسامی منتخبان ساعت ۱۷ امروز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در دسترس منقاضیان قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    شما دروغ زیاد میگید خسته نشدی
  • رضا IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    قرعه کشی کردن تو یه روز نتونستن اونیایی که باید براشون در بیاد رو عوض کنن نتایج موند برای بعد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید