۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 55374834

چگونه به شیراز سفر کنیم، به اینمقصد محبوب ایرانی‌ها در بهار، به این میراث‌دار شکوه تخت جمشید؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

سلام نو - سرویس گردشگری: چگونه به شیراز سفر کنیم؟ این مهم‌ترین پرسش بسیاری از گردشگران است. شهر شیراز، شهر تمام زیبایی‌های تاریخی و طبیعتی است که جلوههای بینظیری را در بطن خود پرورش داده است. سفر به شهر زیبای شیراز، به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار، بهتر است که با برنامه‌ریزی انجام شود تا بتوانید در بازه زمانی کوتاهی که در شهر شیراز هستید، از تمامی اماکن تفریحی و تاریخی بازدید کنید.

در نتیجه اگر قصد سفر دارید، همین حالا برنامه‌ریزی را شروع کنید و با در نظر گرفتن شرایط خود و علایقی که دارید، تمامی موارد دلخواه خود را در برنامه سفر خود به شیراز جای دهید.

انتخاب زمان مناسب برای سفر به شیراز

همواره اولین مرحله برای تعیین یک سفر بعد از تصمیم برای سفر، انتخاب زمان مناسب، با توجه به شرایط خود افراد است. این زمان برای شهر شیراز با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، در گزینه‌های خاصی محدود می‌شود.

به طوری که تنها این چند مورد می‌توانند بهترین زمان ممکن برای سفر به شهر اشعار باشند. در این‌باره آب و هوای شیراز، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. بنابر همین مسئله، تنها گزینه‌ها، مربوط به ماه‌های اردیبهشت و فروردین به علاوه فصول پاییز و زمستان، هستند.

فروردین‌ماه به دلیل شلوغی و ازدحام زیاد حاصل از تعطیلات نوروزی، چندان گزینه اقتصادی مناسبی نخواهد بود. این تاریخ از سال در بسیاری از شهرهای توریستی به همین منوال است. در نتیجه توصیه خوبی برای سفر به شیراز نیست.

اردیبهشت‌ماه به سبب کاهش جمعیت مسافران و نیز به بار آمدن درختان، طبیعت بی‌مثال شیراز را به رخ می‌کشد. با توجه به همین مسئله، اردیبهشت‌ماه را ماه بهشتی در شیراز می‌نامند. همچنین در نیمه این ماه، روز شیراز هم می‌تواند در روند زیبا سازی سفر شما به این شهر، نقش مؤثری را ایفا کند.

پاییز و اواخر زمستان، برای کسانی که می‌خواهند سفر کم‌هزینه‌تری داشته باشند، تاریخ بهتری است. این هم به خاطر کاهش مسافران و نیز کاهش هزینه بلیت‌های رفت‌وآمد، به علاوه کمتر شدن هزینه رزرو هتل است.

همچنین شایان ذکر است که فصل پاییز در شیراز زیبایی‌های خود را دارد و حتی می‌تواند بسیار دل‌انگیزتر از اردیبهشت‌ماه باشد.

چگونه به شیراز سفر کنیم و بلیت خوب بخریم؟

چگونه به شیراز سفر کنیم و بلیت مناسب بخریم؟ با توجه به شهر محل سکونت خود، برای سفر به شیراز می‌توانید بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما تهیه کنید. انتخاب هر کدام از این موارد با در نظر گرفتن شرایط افراد امکان‌پذیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان نمونه، این عوامل شامل موارد زیر هستند:

۱. در صورتی که می‌خواهید بازه زمانی بیشتری را در خود شیراز سپری کنید و نه اینکه در راه باشید، بهتر است بلیت هواپیما خریداری کنید. اگر شهر شما دارای لاین پرواز نیست و فرودگاه ندارد، با سفر به نزدیک‌ترین شهر دارای فرودگاه داخلی، می‌توانید زمان مسیر را به حداقل برسانید.

۲. عده‌ای که می‌خواهند سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنند،‌ بلیت اتوبوس و قطار به مراتب برای آن‌ها بهتر است. در مورد این موارد هم باز باید شرایط شهر خود را در نظر بگیرید.

۳. مورد آخر در رابطه با امکان سفر با ماشین شخصی و بدون نیاز به تهیه بلیت است.

رزرو هتل در شیراز

چگونه به شیراز سفر کنیم در حالی که هتل خوب رزرو نکرده‌ایم؟ در صورتی که می‌خواهید در تعطیلات بهاری و یا اردیبهشت‌ماه به شیراز سفر کنید، حتماً باید از قبل هتل مدنظر خود را رزرو کرده باشید. این کار به خاطر افزایش مسافران و کم شدن اتاق خالی در هتل‌هاست.

در این تاریخ از سال غالبا در شهرهای توریستی، این چنین اتفاقی می‌افتد که باید با اقدام به موقع، از به وجود آمدن مشکل در سفر، جلوگیری کرد.

اگر بخواهید در فصول پاییز و زمستان به شهر شیراز سفر کنید، باز هم بهتر است که از قبل هتل مدنظر خود را رزرو کرده باشید، اما در حالت کلی، امکان پیدا کردن اتاق خالی در هتل‌ها به مراتب بیشتر از فصل بهار خواهد بود.

تعیین اماکن گردشگری در شیراز

چگونه به شیراز سفر کنیم و قید بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را بزنیم؟ با توجه به محدوده زمانی سفر و تعداد روزهای اقامت در شیراز، می‌توانید اماکن طبیعی و تاریخی را در دو دسته قرار دهید.

اگر هدف سفر شما جنبه‌های تاریخی شهر شیراز باشد، موارد زیر می‌توانند در دسته گزینه‌های انتخابی شما قرار بگیرند:

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

تخت جمشید

حتماً بازدید از تخت جمشید به سبب جلوه‌گری شکوه و جلال تمدن‌های کهن ایران، از واجبات سفر شما خواهد بود. لازم به ذکر است که این بنای زیبا با معماری خاص، مربوط به دوران هخامنشی است.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

پاسارگاد

آرامگاه کوروش کبیر در مجموعه پاسارگاد قرار دارد. وجود این مجموعه و نیز تخت جمشید در نزدیکی شیراز، نشان از اهمیت شهر شیراز برای تمدن‌های باستانی دارد.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

بازدید از باغ‌ها و پارک‌هایی که در شهر شیراز قرار دارند، به خاطر نمایان کردن طبیعت زیبای شیراز، گزینه عالی برای یک سفر آرام و دلنشین خواهد بود.

باغ عفیف آباد

این باغ در فصل‌های مختلف این شهر، جلوه‌گر حیات بوده و هست. انتخاب این مورد برای قدم زدن در میان گل‌ها و گیاهان، بسیار دلپذیر خواهد بود.

همچنین باغ‌های دیگری هم در این شهر وجود دارند که می‌توانند خاطره ساز سفر شما به شهر نارنج‌ها باشند.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

مراکز تفریحی هم در شیراز وجود دارد که باید با توجه به سلایق خود به آن‌ها مراجعه کنید. شهر بی‌همتای شیراز با تمام زیبایی‌های خود منتظر پذیرایی از شما خواهد بود.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کاربر شیرازی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    1 0
    با سلام. اینگونه به شیراز سفر کنید: ابتدا لباس هایتان را بپوشید و از خانه بروید بیرون؛ سپس کنار جاده بایستید و یک تاکسی بگیرید و به سمت ترمینال مسافربری شهرتان بروید؛ وقتی که به آنجا رسیدید کافیست یک بلیط به مقصد شیرازه میگن نازه واسۀ آفتوه جِنگش بیگیرید و سوار اتوبوس بشید بیایید شیراز قدمتون رو چیشام. اگر هم وضع مالی تون خوبه با قطار یا هواپیما هم می تونید بیایید اینجُو. اگر هم خودروی شصخی دارید که چه بهتر.
    • mohamad IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 0
      با اتوبوس خدا پدرت رو بیامرزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید