دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش مدت‌هاست به دنبال روابط اقتصادی با ایران است.

مسکو: به دنبال روابط اقتصادی با ایران هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر،«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در سخنانی تصریح کرد که همکاری این کشور با تهران، مسیر سیاست خارجی دیرینه مسکو است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در گفتگو با کانال یک روسیه در این باره ادامه داد: تماس‌ ها میان روسیه با ایران پراکنده نبوده، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی این کشور است.

«دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: همکاری با ایران ماهیت پراکنده ندارد، بلکه مسیر بلندمدت سیاست خارجی ما بوده است. ما مدت‌ هاست که به دنبال روابط اقتصادی با ایران بوده‌ ایم و این روابط تاریخی بسیار طولانی و پایه محکمی دارد.

این مقام روسیه در توضیح روابط طولانی مسکو با تهران به پروژه مشترک نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد که با همکاری ایران و روسیه آغاز شد.

پسکوف در پایان تصریح کرد: همکاری دو کشور آینده محور است. این رابطه دارای سابقه ای مستحکم و آینده ای درخشان در جهت منافع دو طرف خواهد بود.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ساعاتی پیش وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات ایرانی قرار گرفت.

«ولادیمیر پوتین» بلافاصله پس از ورود به فرودگاه، عازم نهاد ریاست جمهوری شد و با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

در این دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفتگو کردند.

پس از گفتگوهای رئیسی و پوتین، رؤسای جمهور دو کشور عازم دفتر مقام معظم رهبری برای دیدار با معظم له شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید