ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات بایدن درباره ممنوعیت ساخت بمب اتم توسط ایران واکنش نشان داد و گفت: بایدن در حال بازار گرمی برای اسرائیل است.

«اجازه» ندادن بایدن برای ساخت بمب اتم توسط ایران طنز دوران ما است

به گزارش سلام نو، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات بایدن مبنی بر این‌که به ایران اجازه ساخت بمب نمی‌دهد، گفت: بازار گرمی برای جلب رضایت رژیم آپارتاید اسرائیل با بمب‌هایی که ایران هیچگاه به دنبال آن نبوده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۷ تیر ماه در واکنش به اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این‌که به ایران اجازه ساخت بمب اتمی نمی‌دهیم، در توئیتی نوشت: طنز دوران ما، آقای بایدن دقیقا در سالگرد نخستین آزمایش اتمی آمریکا و پس از بازدید از رژیم قانون شکنی که خود سلاح‌های هسته‌ای مخفی دارد، تأکید می‌کند که «اجازه نخواهد داد» ایران بمب بسازد.

وی افزود: بازار گرمی برای جلب رضایت رژیم آپارتاید اسرائیل با بمب‌هایی که ایران هیچگاه به دنبال آن نبوده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۲۵ تیر ماه در جمع تعدادی از سران کشورهای عربی در نشست جده مدعی شد که فعالیت‌های ایران باعث بی ثباتی منطقه شده است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با بیان اینکه این کشور به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای فشار بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه می دهد، عنوان کرد آمریکا اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح اتمی دست یابد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه ۲۶ تیر ماه به ادعاها و اتهامات منتشر شده علیه کشورمان در طی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا از جمله اظهارات وی در نشست جده واکنش نشان داد و اظهارات او در نشست جده را، مردود و بی اساس خواند و افزود: این ادعاهای واهی، در راستای تداوم سیاست فتنه انگیزانه و تنش آفرین واشنگتن در منطقه است.

این دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به سابقه آمریکا به عنوان اولین کشور به کارگیرنده بمب هسته‌ای، مداخله مستمر در امور داخلی کشورهای منطقه، اشغال و تجاوز نظامی، فروش انبوه سلاح و ترویج نظامی گری در منطقه افزود: آمریکا بار دیگر با توسل به سیاست شکست خورده ایران هراسی، درصدد تنش آفرینی و بحران سازی در منطقه برآمده است.

از سوی دیگر سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی (+) نیز در گفت‌وگویی با الجزیره عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم. فقط در عرض چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید