سنترال پارک در مدرن‌ترین شهر دنیا قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین فضاهای سبزی است که در آمریکا قرار دارد و جالب‌تر اینکه هر ساله مردم زیادی را برای دیدن کردن از این پارک در خود جای می‌دهد.

درباره سنترال پارک نیویورک بیشتر بدانید

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: سنترال پارک نیویورک جزو یکی از مشهورترین پارکهای ایالات متحده آمریکا است. دارای جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. سنترال پارک که در مرکز شهر منهتن واقع شده است به دلیل داشتن دریاچه زیبا، مسیرهای پیاده روی و مسیرهای دوچرخه سواری، باغ وحش و مجسمه های که در خود جای داده تبدیل به مکانی منحصر به فرد برای ساکنان نیویورک شده است. با ما همراه باشید تا درباره سنترال پارک بیشتر بدانید.

مساحت سنترال پارک نیویورک چقدر است؟

سنترال پارک نیویورک در میانه آسمان‌خراش‌های شهر لندن قرار گرفته است و به شکل مستطیل ساخته شده است و در قلب خود دارای یک دریاچه است که می‌توانید از قایق سواری کردن درون دریاچه لذت ببرید. سنترال پارک دارای مساحتی ۳۴۱ کیلومتر مربعی است که در سال ۱۸۵۸ ساخته شد. سنترال پارک در مدرن‌ترین شهر دنیا قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین فضاهای سبزی است که در آمریکا قرار دارد و جالب‌تر اینکه هر ساله مردم زیادی را برای دیدن کردن از این پارک در خود جای می‌دهد.

چه روزهایی می‌توان از سنترال پارک دیدن کرد؟

سنترال پارک که توسط فردریک لاو المستد و کالورت واکس ساخته شده است به صورت مداوم و هر روز از ۶ صبح تا یک و نیم بعد از نیمه شب از گردشگران سراسر دنیا پذیرایی می‌کند. همه از شلوغی‌های نیویورک با خبر هستند بنابراین سنترال پارک تبدیل به مکانی شده که ساکنان نیویورک برای لذت بردن از تعطیلات آخر هفته به آن پناه می‌برند.

چه نوع امکانات تفریحی در سنترال پارک وجود دارند؟

  • قایق سواری: همانطور که می‌دانید در قلب پارک دریاچه بسیار بزرگی وجود دارد که بر روی آن بو بریج که دومین پل فلزی آمریکا است قرار دارد. با قایق سواری کردن درون دریاچه می‌توانید از این پل فلزی زیبا که درخشش آفتاب را چشم نوازتر می‌کند دیدن کنید.
  • دیدن کردن از باغ هنرهای زیبا: شما می‌توانید با دیدن کردن از باغ هنرهای زیبا تجربه سفر به کشورهای اروپایی را به دست آورید چرا که درون این این باغ می‌توانید تلفیقی از سبک فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی را در کنار هم ببینید. باغ هنرهای زیبا موجود در سنترال پارک مساحتی شش هکتاری را به خود اختصاص داده و در سراسر مسیر آن گل‌های رنگارنگ، فواره‌های آب و مجسمه‌هایی از مشاهیر مختلف وجود دارند.
  • بازدید از مجسمه آلیس در سرزمین عجایب: جالب است که بدانید در سال ۱۹۵۹ جرج دل آکورد مجسمه‌های برنزی را به سنترال پارک اهدا کرد. کمتر کسی وجود دارد که نام آلیس در سرزمین عجایب را نشنیده باشد. جالب است که بدانید در این پارک آلیس به همراه دیگر شخصیت‌های داستان وجود دارند که بازدید از آنها برای کودکان و بزرگسالان بسیار جالب است.

جالب است که بدانید!

جالب است که بدانید آغاز ساخت پروژه سنترال پارک در سال ۱۸۵۸ آغاز شد و این پارک توانست در سال ۱۸۷۳ درها را بر روی بازدیدکنندگان باز کند. سنترال پارک در ابتدا به اندازه الان بزرگ نبود و در ابتدا تنها ۳۱۵ هکتار بود و پس از گسترش یافتن به ۳۴۱ هکتار رسید. نکته جالب‌تر درباره سنترال پارک این است که علی‌رغم ظاهر سبزی که امروز دارد در ابتدا خاک نامرغوب داشته که گیاهان در آن به سختی رشد می‌کردند، اما با خاک‌گیری ۴۶۴۵۰ متر مکعبی از نیوجرسی توانست تبدیل به قلب سبز نیویورک شود. دیدن کردن از این پارک کاملا رایگان است، اما چادر زدن در شب در آن ممنوع است و پس از یک نیمه شب درهای پارک به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شوند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید