چوب راش گرجستان دارای مزیت های بیشماری است به همین دلیل استفاده از این نوع چوب امروزه گسترش پیدا کرده است.

چوب راش

چوب راش یکی از پرکاربردترین فرآورده های درخت راش است. این نوع چوب در کشور ایران از منابع جنگلی شمال برداشت می گردد. کشورهایی نظیر ترکیه، گرجستان و ... نیز این نوع چوب را از منابع جنگلی خود استخراج می کنند. چوب راش گرجستان ، ایران و ... در صنایع چوب و مبلمان دارای کاربرد زیادی هستند. راش از انواع چوب های سخت و نیمه سنگین می باشد. چوب راش به دلیل اینکه خوش کار و خوش تراش است امروزه مورد توجه تولیدکنندگان مبل، سرویس خواب و ... قرار گرفته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما همراهان عزیز را مشخصات ظاهری چوب راش گرجستان در هلدینگ تامارا آشنا سازیم.

بررسی خصوصیات ظاهری چوب با جنس راش

اگر شما تمایل دارید این نوع چوب را خریداری نمایید بهتر است با خصوصیات ظاهری چوب راش گرجستان  در سایت  https://holding-tamara.com   آشنایی داشته باشید. از مهم ترین خصوصیات ظاهری این نوع چوب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. رنگ این نوع چوب نسبت به چوب راش ایرانی روشن تر است. برخی از تولیدکنندگان برای تیره کردن رنگ چوب راش گرجستان از بخار استفاده می کنند و چوب را مقداری بخار می دهند.
  2. چوب راش گرجستان دارای ضخامت ۵ تا ۷ سانتی متر است. این نوع چوب برای استفاده نجارهای تازه کار انتخابی مناسب است.
  3. این نوع چوب با ابعادی کاملا مشخص و میزان رطوبت کمتر از ۱۵ درصد وارد کشور ایران می شود.
  4. کیفیت این نوع چوب کمتر از چوب راش ایرانی است.
  5. چوب راش گرجستان فاقد گره است و کار با آن آسان است.
  6. از این نوع چوب برای ساخت مبل، درب، پنجره و ... استفاده می شود.
  7. چوب راش گرجستان دارای قابلیت رنگ پذیری است. به همین دلیل از این نوع چوب امروزه در ساخت مبلمان، درب، پنجره، پارکت و ... استفاده زیادی می شود.
خصوصیات ظاهری چوب راش
خصوصیات ظاهری چوب راش

بررسی مزایای استفاده از چوب راش

چوب راش گرجستان دارای مزیت های بیشماری است به همین دلیل استفاده از این نوع چوب امروزه گسترش پیدا کرده است. از مهم ترین مزایای چوب راش گرجستان عبارتند از :

  1. این نوع چوب ریز بافت است و دارای الیاف صاف و نسبتا یکنواختی است. چوب راش گرجستان به دلیل ظاهر خوبی که دارد امروزه مورد توجه قرار گرفته است.
  2. سختی و دانسیته این نوع چوب متوسط است به همین دلیل دارای قابلیت نگهداری میخ و پیچ است.
  3. الیاف چوب راش به راحتی رنگ و پولیش را در خود حفظ می کنند.
  4.  به کمک بخار می توان این نوع چوب را به راحتی خم کرد و به آن شکل مورد نظر را داد.
  5. یکی دیگر از مهم ترین مزایای چوب راش گرجستان خاصیت سخت و سفت بودن آن است. این نوع چوب توانایی تحمل بار زیاد را دارد و به سرعت خراشیده نمی شود. به همین دلیل از این چوب برای طراحی کفپوش و مبلمان استفاده زیادی می شود.
  6. این چوب اگر به صورت کامل خشک شود دارای ماندگاری بالایی است.
مزایای استفاده از چوب راش
مزایای استفاده از چوب راش

بررسی معایب چوب راش گرجستان

این نوع چوب مانند سایر چوب ها دارای معایبی نیز هست. بهتر است مصرف کنندگان چوب راش گرجستان با معایب این نوع چوب نیز آشنا باشند.

 برخی از معایب چوب راش گرجستان عبارتند از :

  1. این نوع چوب در برابر تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار دارای مقاومت زیادی نیست. بنابراین می توان گفت اگر چوب راش چند سال متوالی با خاک و رطوبت در تماس باشد می پوسد. در نتیجه این نوع چوب برای کاربردهای بیرونی مناسب نمی باشد.
  2. این نوع چوب دارای خاصیت جذب رطوبت بالایی می باشد. اگر شما تمایل دارید از این نوع چوب در ساخت مبلمان و ... استفاده کنید بهتر است چوب راش حفاظت شده را برای استفاده انتخاب کنید. این نوع چوب دارای قیمت بالایی است زیرا برای پیشگیری از جذب رطوبت چوب از رنگ و پولیش روی سطح آن استفاده می شود. شایان ذکر است که این کار نیز مقرون به صرفه نیست و قیمت چوب را افزایش می دهد.
  3. اگر تمایل دارید از چوب راش گرجستان بدون رنگ و جلا استفاده نمایید بهتر است بدانید که این نوع چوب بعد از چند سال استفاده مدام ترک زیادی برمی دارد. یکی از مهم ترین عوامل ایجاد ترک و پیچ خوردگی در این نوع چوب رطوبت است.
  4. یکی از مهم ترین معایب چوب راش گرجستان قیمت بالای آن است.
  5. این نوع چوب به صورت مرتب باید نگهداری و تعمیر شود. 
معایب چوب راش گرجستان
معایب چوب راش گرجستان

سخن پایانی :

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید چوب راش گرجستان مانند تور گرجستان   (https://holding-tamara.com/Georgia_tour ) دارای مزیت های زیادی است. به همین دلیل این نوع چوب امروزه توانسته است توجه بیشتر تولید کنندگان صنایع چوب و مبلمان را به سمت خود جلب کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید