جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در واکنش به درگذشت شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن گفت:به عنوان باسابقه‌ترین نخست‌وزیر ژاپن، چشم‌انداز آبه درباره یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز ماندگار خواهد بود.

ابراز تاسف بایدن از ترور شینزوآبه / او عمیقاً به مردم ژاپن اهمیت می‌داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به گزارش کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن افزود: من از خبر کشته شدن دوستم آبه شینزو، نخست وزیر سابق ژاپن در هنگام تبلیغات انتخاباتی، متحیر، خشمگین و عمیقا متاثر شدم.

بایدن تصریح کرد: این یک فاجعه غم انگیز برای ژاپن و همه کسانی است که با وی آشنایی داشتند. من افتخار همکاری نزدیک با آبه را داشتم. هنگامی که به عنوان معاون رئیس جمهوری فعالیت می‌کردم، در توکیو با او دیدار کردم و از او در واشنگتن استقبال کردم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: او قهرمان اتحاد بین کشورهای ما و دوستی بین مردم ما بود. به عنوان باسابقه‌ترین نخست‌وزیر ژاپن، چشم‌انداز آبه درباره یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز ماندگار خواهد بود.

وی یادآور شد: مهمتر از همه، او عمیقاً به مردم ژاپن اهمیت می داد و زندگی خود را وقف خدمت به آنها کرد. حتی در لحظه ای که به او حمله شد، در حال فعالیت در امر دموکراسی بود.

بایدن اضافه کرد: اگرچه هنوز از جزئیات زیادی اطلاع نداریم، اما می دانیم که حملات خشونت آمیز هرگز قابل قبول نیستند و خشونت مسلحانه همیشه زخم عمیقی بر روی جوامعی که تحت تأثیر آن قرار می گیرند بر جای می گذارد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ایالات متجده در این لحظه ماتم و اندوه در کنار ژاپن ایستاده است. من صمیمانه‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌ شینزو آبه ابراز می دارم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید