مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: برخورد و کنترل صحیح با سگ‌های ولگرد در مرتبه نخست نیازمند حمایت‌های قضایی است.

کنترل کامل سگ‌های ولگرد به دلیل پراکندگی امکان‌پذیر نیست

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالله میرابراهیمی معضل افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در داخل حریم شهری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: از طرفی تعداد سگ‌های ولگرد در شهر به میزانی پراکنده بوده که امکان کنترل کامل آن‌ها وجود ندارد و از طرفی انجمن‌های حامی حیوانات نیز با تجمعات خود مانع از مدیریت این حیوانات می‌شوند.

او می گوید: برخورد و کنترل صحیح با سگ‌های ولگرد در مرتبه نخست نیازمند حمایت‌های قضایی است، هر بار که نسبت به جمع‌آوری این حیوانات اقدامی می‌شود سریعاً هجمه‌های رسانه‌ای علیه مجموعه مدیریت شهری شروع می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: هم‌اکنون در محور بلوار غدیر، پردیسان، انتهای بلوار جمهوری اسلامی و مرجعیت، ورودی جعفریه، بستر رودخانه قم انتهای فرهنگیان و برخی نقاط دیگر به‌صورت مستمر شاهد توزیع غذا در بین سگ‌های ولگرد هستیم، که این مسئله سبب ازدیاد جمعیت آن‌ها و به هم خوردن روند طبیعی زاد و ولدشان شده است.

میرابراهیمی می گوید: منطقه دامشهر و شهرک‌های صنعتی کانون‌های اصلی سگ‌های ولگرد در قم بوده که به‌صورت مستمر در حال تردد هستند که در صورت ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند هاری می‌توانند وضعیت بغرنجی را در شهر به وجود بیاورند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید