سامانه استوپر با عملکرد و دقت بالایی که دارد، می‌تواند در یک لحظه سیگنال‌های پهپاد مورد نظر را مختل و آن را کنترل و مجبور به فرود در مقصد از پیش تعیین شده کند.

رونمایی روسیه از سامانه پیشرفته ضد پهپاد در جنگ اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به گفته یک منبع آگاه، روسیه برای نخستین بار از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین از یک سامانه الکترومغناطیسی به نام «استوپر»، علیه پهپادهای اوکراینی استفاده کرده است.

خبرگزاری تاس روز چهارشنبه با اعلام این خبر به نقل از این منبع آگاه نوشت: سامانه استوپر با عملکرد و دقت بالایی که دارد، می‌تواند در یک لحظه سیگنال‌های پهپاد مورد نظر را مختل و آن را کنترل و مجبور به فرود در مقصد از پیش تعیین شده کند.

این منبع به مکان دقیقی که سامانه ضد پهپادی روسیه در آن استفاده شده، اشاره‌ای نکرده است.

براساس این گزارش، «استوپر» که توسط تیم تحقیقاتی رباتیک وزارت دفاع روسیه طراحی شده است، با ارسال پالس‌های الکترومغناطیس، کانال‌های ارتباطی مورد استفاده توسط پهپادها را مسدود می‌کند.

این سامانه همچنین توانایی ایجاد اختلال در خطوط ارسال پیام، مسیریابی و فعالیت دوربین‌ها در هواپیماهای بدون سرنشین را دارد.    

به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد. 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید