دریچه منهول کوپلیمری یکی از انواع دریچه‌های فاضلاب شهری است که در مقایسه با دیگر مدل‌های این نوع دریچه‌ها، بسیار ترجیح داده شده و در سال‌های اخیر نیز شاهد بودیم که سطح استفاده بالایی از آن انجام پذیرفته است.

چرا دریچه منهول کوپلیمری به دیگر انواع دریچه‌های فاضلاب شهری ترجیح داده می‌شود؟

دلایل زیادی باعث شده تا این نوع دریچه فاضلاب شهری و دسترسی به سطوح زیرزمینی، در مقایسه با مدل‌های دیگر ارجیحت داشته باشد که در اینجا به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید.

دلایل ترجیح دریچه منهول کوپلیمری

همان طور که احتمالا می‌دانید دریچه‌های فاضلاب شهری در انواع مختلفی تولید می‌شوند که یکی از آن‌ها این نوع کوپلیمری است. شما ممکن است در سطح شهرها دریچه‎‌ها از جنس‌ها و فرایند تولید دیگر چون دریچه منهول چدنی را مشاهده کرده باشید. در سال‌های قبل و همین طور در مناطق دورافتاده‌تر نیز انواع بتنی این دریچه‌ها، دیده می‌شوند که البته با معایب زیادی نیز روبرو هستند. حتما بارها و بارها دیده‌اید که دریچه‌های بتنی دچار ترک خوردگی‌های عمیق و شکستگی شده و هر بار که از روی این دریچه‌ها عبور می‌کنید، این ریسک و خطر را تجربه خواهید کرد که ممکن است دریچه کامل باز شده و داخل حفره زیر آن سقوط کنید.

این و دلایل دیگر باعث شد تا نیاز به استفاده از دریچه‌های جایگزین شکل بگیرد.

از جمله دلایلی که موجب شد تا دریچه منهول کوپلیمری در مقایسه با دیگر انواع دریچه‌های فاضلاب شهری ترجیح داده شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن کم دریچه‌های منهول کوپلیمری

این نوع دریچه‌ها در مقایسه با بسیاری دیگر از انواع دریچه‌های فاضلاب شهری، دارای وزن کمتری هستند. در حقیقت اگر بخواهیم یک مقایسه میان وزن دریچه‌های بتنی و این مدل‌ها انجام دهیم، نتیجه به راستی شگفت انگیز خواهد بود. از این روی با توجه به ضرورت داشتن وزن کم برای جابه‌جایی و مشکلات خاص و بزرگی که سنگین بودن وزن دریچه‌ها در زمان جابه جایی و نصب به وجود می آورد، وزن کم مدل های کوپلیمری، به عنوان یک فاکتور تعیین کننده و بسیار موثر شناخته شد. این باعث گردید تا خیلی زود این نوع دریچه‌ها، جای خود را در بازار باز کرده و به عنوان جایگزینی عالی برای مدل‌های قدیمی‌تر به ویژه مدل‌های بتنی مطرح شوند.

مقاومت در برابر ریزش ترکیبات آلی

در طول روزمره و رفت و آمدهایی که در سطح شهر و خیابان‌ها شکل می‌گیرد، به هیچ وجه عجیب نیست که شاهد ریزش ترکیبات آلی مختلف روی سطح خیابان‌ها باشیم. در جایی که قرار باشید این ترکیبات روی سطح دریچه‌های منهول بریزد، موضوع مقاومت دریچه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. هر آن که هر یک از این دریچه‌ها آسیب دیده و راه نفوذ به شبکه زیرزمینی فاضلاب ایجاد شود، ریسک‌های بزرگی شکل گرفته و خطر سقوط شهروندان در آن‌ها، وجود خواهد داشت که خود می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

از این روی نیاز به نوعی از دریچه‌های منهول داشتیم که در برابر ریزش ترکیبات آلی، چه این که اسیدی و چه بازی باشند، مقاومت بالایی وجود داشته و از این حیث دچار مشکلاتی نباشیم. دریچه منهول کوپلیمری درست همین سطح از مقاومت را داشته و می‌توان با اطمینان خاطر از آن استفاده کرد.

مقاومت در برابر فشار دریچه منهول کوپلیمری

دریچه‌های کوپلیمری در صورتی که به وسیله واحدهای تولیدی و صنعتی برتر و استاندارد، چون کارخانه پتروقائم تولید شده باشند؛ دارای مقاومت فشاری مستقیم نیز خواهند بود. این مقاومت فشاری مطابق با استاندارد  ASTMD ۳۷۳۵ بوده و باعث می‌شود تا بتوان از این دریچه‌ها در طول زمان کارایی عالی را دریافت کرد.

چرا دریچه منهول کوپلیمری به دیگر انواع دریچه‌های فاضلاب شهری ترجیح داده می‌شود؟

مقاومت در برابر اشعه های مضر نور خورشید

ترکیب عالی کوپلیمری این دریچه‌ها، کمک می‌کند تا بتوان از آن‌ها در طول زمان استفاده بهینه را برد. دریچه کوپلیمری واحد پتروقائم، در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مقاومت عالی داشته و از این لحاظ می‌توان با اطمینان خاطر از این دریچه‌ها در موقعیت‌های جغرافیایی که تابش زیاد و مستقیمی از نور خورشید را تجربه می‌کنیم، استفاده کرد.

مقاومت در برابر لغزش و سائیدگی

همین طور این دریچه‌های تولیدی برند پتروقائم، دارای سطح بالایی از مقاومت در برابر لغزش و سائیدگی هستند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از این محصولات در محیط‌هایی که رفت و آمد زیادی وجود دارد استفاده کنید. به هیچ وجه حتی در صورت خیس بودن و تجمع آب روی این دریچه‌ها، ریسک سر خوردن یا لغزیدن حین عبور و مرور از روی آن‌ها وجود نداشته و این موضوع سطح ایمنی بالاتری را به همراه دارد.

سخن آخر: دیگر مزایای استفاده از دریچه منهول کوپلیمری

در بالا مزایای اصلی این دریچه‌ها در مقایسه با دیگر دریچه‌های چون دریچه منهول کامپوزیت یا چدن و بتنی را مطرح کردیم. البته دریچه‌های کامپوزیتی نیز در بسیاری از موارد، دارای همخوانی با این دریچه ها بوده و یک رقیب جدی به حساب می‌آیند. با این همه در اینجا نگاهی به دیگر مزایای این نوع و برند پتروقائم از دریچه‌های فاضلاب و مسیرهای زیرزمینی خواهیم انداخت:

  1. طول عمر مفید بالا
  2. سازگاری با محیط زیست
  3. عدم تولید صدا حین عبور خودرو و حیوانات از روی دریچه
  4. نصب ساده و سریع
  5. قابل استفاده در محیط تا دمای ۵۵- سانتی گراد و تا ۲۳۰+ سانتی گراد

شما چه مزایای دیگری را در خصوص این دریچه‌های فاضلاب شهری می شناسید که در بالا به آن‌ها اشاره نکرده باشیم؟

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید