۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 55370851

در صورتی که شما حق بیمه های خودتان را دیر پرداخت کنید، هزینه های بیمه گری از روی سبد اندوخته شما برداشت می شود که این موضوع باعث کم ارزش شدن سرمایه های شما خواهد شد، بنابراین در صورتی که توانایی پرداخت به موقع حق بیمه خود را ندارید، به فکر سرمایه گذاری در بیمه عمر نباشید.

چرا بیمه عمر خوب نیست؟

همانطور که می دانید بیمه عمر یکی از انواع بیمه نامه هایی است که امروزه در کشور توسط بسیاری از افراد خریداری می شود اما آیا بیمه عمر برای تمامی افراد مناسب است؟ یا چرا بیمه عمر خوب نیست؟ در این مطلب ذکر خواهیم کرد که چرا بیمه عمر خوب نیست و معایب بیمه عمر کدام است، پس حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

معایب بیمه عمر

قبل تر ذکر شد که بیمه عمر برای تمامی افراد مناسب نیست و معایبی دارد، معایب بیمه عمر عبارت است از:

نامناسب در پرداخت حق بیمه های پایین

در بیمه عمر و سرمایه گذاری با توجه به حق بیمه سالیانه شما، سقف پوشش های بیمه ای تعیین شده و سود به سبد اندوخته شما تعلق میگیرد، به همین خاطر اگر قصد پرداخت حق بیمه های بالا را ندارید باید بدانید بیمه عمر برای شما سوددهی قابل توجه نداشته و سقف پوشش های بیمه ای نیز آنقدر پایین است که ممکن است کاربردی برای شما نداشته باشد، پس در صورتی که میخواهید حق بیمه پایینی را پرداخت کنید، اصلا به فکر خرید بیمه عمر نباشید.

نامناسب برای سرمایه گذاری برای سنین بالا

در صورتی که سن بیمه شده بالاتر از ۵۰ سال باشد، به دلیل بالا بودن ریسک بیمه نامه سوددهی بسیار کم خواهد بود، به همین خاطر در این سنین بیمه عمر را باید برای پوشش های بیمه ای خریداری کنید.

درست است که بیمه عمر برای سرمایه گذاری در سنین بالا مناسب نیست اما در عوض برای سرمایه گذاری درسنین پایین بسیار مناسب می باشد. در سنین پایین به دلیل کم سن بودن شخص بیمه شده، ریسک بیمه نامه نیز بسیار پایین است به همین خاطر قسمت اعظمی از حق بیمه پرداختی در سبد اندوخه فرد ذخیره خواهد شد.

نامناسب برای کوتاه مدت

بیمه عمر یک بیمه نامه اختیاری است که برای بلند مدت کاربرد دارد و هرچه مدت زمان قرارداد بیمه زندگی طولانی تر باشد، سوددهی آن نیز بیشتر خواهد بود. به طور مثال اگر دو نفر با شرایط کاملا یکسان و در یک زمان اقدام به خرید بیمه عمر نمایند و یکی از این افراد بیمه عمر خود را در سال دهم فسخ کند و دیگر در سال بیستم، سرمایه دریافتی این دو فرد زمین تا آسمان با هم تفاوت دارد و شخصی که بیمه نامه را در سال بیستم فسخ کرده است سود بسیار بالاتری نسبت به شخص دیگر دریافت می کند.

عدم تمدید مدت قراداد

در بیمه نامه شما امکان تمدید مدت قرارداد خود را ندارید، بنابراین حتما در زمان خرید، مدت قرارداد را طولانی انتخاب کنید تا در آینده با این مشکل مواجه نشوید. لازم به ذکر است بیمه گذار امکان فسخ زودتر از موعد را دارا می باشد اما امکان تمدید قرارداد وجود ندارد.

سوددهی پایین

شما می توانید بیمه عمر خود را از شرکت های مختلفی خریداری کنید که هر کدام از این شرکت ها سود های متفاوتی با یکدیگر دارند، به همین خاطر در صورتی که بیمه نامه را از شرکتی با سوددهی پایین خریداری کرده باشید، سرمایه گذاری خوبی نخواهید داشت، پس حتما قبل از خرید به سود بیمه عمر در شرکت های بیمه ای مختلف توجه ویژه ای داشته باشید.

در جدول پایین سوددهی شرکت های بیمه آورده شده است (این موارد دقیق نیست)

چرا بیمه عمر خوب نیست؟

نامناسب برای دریافت وام

در صورتی که شما از بیمه خود، بیش از اندازه و در تعداد بالا وام دریافت کنید، سبد اندوخته شما خالی شده و سود خوبی به سبد اندوخته تعلق نخواهد گرفت، به همین خاطر اگر میخواهید بار ها و بار ها از بیمه عمر خود وام بگیرید، سرمایه گذاری پر سودی را تجربه نخواهید کرد.

دیر پرداخت کردن حق بیمه

در صورتی که شما حق بیمه های خودتان را دیر پرداخت کنید، هزینه های بیمه گری از روی سبد اندوخته شما برداشت می شود که این موضوع باعث کم ارزش شدن سرمایه های شما خواهد شد، بنابراین در صورتی که توانایی پرداخت به موقع حق بیمه خود را ندارید، به فکر سرمایه گذاری در بیمه عمر نباشید.

البته تمامی این موارد قبل از خرید بیمه عمر به شما ذکر خواهد شد بنابراین قبل از خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری حتما با یک مشاور در این زمینه مشورت داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان بیمه عمر روی لینک زیر کنید. کنید.

https://bimeh-ma.com/life-insurance/

موارد ذکر شده معایب بیمه عمر و سرمایه گذاری می باشند که باید شما قبل از خرید این بیمه نامه، با این موارد آشنا باشید. در صورتی که فکر می کنید بیمه عمر برای شما خوب نیست می توانید سایر روش ها برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید. اما در صورتی که فکر می کنید بیمه عمر برای شما کاربردی است حتما هرچه سریع تر برای خرید این بیمه نامه اقدام نمایید.

نتیجه گیری

قبل تر معایب بیمه عمر بیان شد و فهمیدیم که چرا بیمه عمر خوب نیست، در صورتی که بیمه عمر برای شما مناسب نیست می توانید روش های دیگری مانند بانک، بورس و ... را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، اما در صورتی که تمایل به خرید بیمه زندگی دارید، تمامی شرکت های بیمه را با هم مقایسه کنید تا بتوانید بهترین بیمه عمر را خریداری نمایید. البته لازم به ذکر است مطالعه راهنمای خرید بیمه عمر می تواند کمک فراوانی به شما نماید، به لینک پایین توجه کنید.

لینک روبرو راهنمای خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری است که می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد: https://bimeh-ma.com/buy-the-best-life-insurance/

در صورت داشتن سوال در مورد موارد ذکر شده، سوال خود را در بخش کامنت ها بپرسید تا به پاسخ خود برسید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید