برنامه‌ریزی پایان زندگی چیزی نیست که بخواهیم به آن فکر کنیم، اما موضوع بسیار مهمی است. اطمینان از اینکه خانواده شما تا حد امکان از هر گونه سختی محافظت می‌شود، فداکارانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

۶ راه برای جلوگیری از ماندن بدهی برای فرزندان بعد از مرگ

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: مامان، چرا ما را با همه بدهی‌هایت رها کردی؟

این بدترین ترس من است، وقتی که روزی می‌رسد و فرزندانم را با تمام بدهی‌ها و کارهای ناتمام رها کنم.

بنابراین در سن ۵۸ سالگی، متوجه شدم که باید از قبل برنامه‌ریزی کنم و اقداماتی را انجام دهم تا کارها برای خانواده‌ام آسان شوند.

برنامه‌ریزی پایان زندگی چیزی نیست که بخواهیم به آن فکر کنیم، اما موضوع بسیار مهمی است. اطمینان از اینکه خانواده شما تا حد امکان از هر گونه سختی محافظت می‌شود، فداکارانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

من فهرستی از کارهایی که والدین باید در حال حاضر انجام دهند برای محافظت از عزیزانشان و جلوگیری از انتقال بدهی به فرزندانشان تهیه کرده‌ام. با ما همراه باشید تا این وظایف مهم را بررسی کنیم!

۱. پیش نویس وصیت نامه

آیا می‌دانستید که طبق گزارشات ۶۴ درصد افراد اراده نوشتن وصیت‌نامه را ندارند. ایجاد وصیت‌نامه برای محافظت از آینده مالی فرزند شما بسیار مهم است. شما همچنین باید یک قیم برای مراقبت از فرزندان خود تعیین کنید و یک قیم ملک برای مدیریت دارایی خود تعیین کنید. تنظیم وصیت نامه نباید گران باشد. بسیاری از خدمات رایگان یا مقرون به صرفه آنلاین وجود دارد.

۶ راه برای جلوگیری از ماندن بدهی برای فرزندان بعد از مرگ

۲. یک لیست عضویت ایجاد کنید

اگر به سازمان‌هایی تعلق دارید، فهرستی از آنها تهیه کنید. در برخی موارد، این سازمان‌ها ممکن است مزایای بیمه عمر تصادفی (بدون هزینه) برای اعضای خود داشته باشند و ذینفعان شما واجد شرایط دریافت آن باشند.

هر سازمان خیریه دیگری را که از آن حمایت می‌کنید، بگنجانید. همچنین ایده خوبی است که به ذینفعان خود اطلاع دهید که کدام سازمان‌ها یا اهداف خیریه به شما نزدیک هستند و ممکن است دوست داشته باشید که کمک‌های مالی به یاد شما باشد.

اما حقیقت غم انگیز این است که تعداد تکان دهنده‌ای از سالمندان بیمه نامه عمر ندارند و اگر بدترین اتفاق بیفتد ممکن است خانواده آنها در معرض خطر مالی قرار بگیرند.

چرا این همه سالمند بدون بیمه عمر هستند؟ متأسفانه، بسیاری فکر می‌کنند که نمی‌توانند آن را بپردازند. اما واقعیت این است که نرخ‌های بیمه عمر و مراسم تشییع جنازه مقرون به صرفه‌تر از آن چیزی است که در سال ۲۰۲۲ فکر می‌کنید.

۳. اطلاعات ذینفع خود را به روز کنید

اطمینان حاصل کنید که تعیین ذینفع در بیمه نامه عمر، حساب‌های بانکی و بازنشستگی شما به روز باشد. به گفته کارشناسان، اطلاعات مندرج در فرم تعیین ذینفع، اراده شما را نادیده می‌گیرد. به روز رسانی این اطلاعات پس از رویدادهای زنده مهم مانند تولد فرزند یا طلاق بسیار مهم است. کارشناسان همچنین پیشنهاد می‌کنند در صورتی که ذینفع اولیه شما فوت کرده باشد، یک ذینفع احتمالی را نام ببرید.

۶ راه برای جلوگیری از ماندن بدهی برای فرزندان بعد از مرگ

۴. بیمه خود را به روز کنید

حساب‌های بازنشستگی، بیمه عمر و مستمری‌ها مستقیما به ذینفعان منتقل می‌شود. مهم است که با تمام شرکت‌های بیمه عمر که در آنها بیمه نامه‌ها را حفظ می‌کنید تماس بگیرید تا مطمئن شوید که ذینفعان شما به روز هستند و به درستی لیست شده‌اند.

۵. یک مدیر مسئول املاک انتخاب کنید

مدیر املاک یا مجری شما مسئول اجرای وصیت شما در هنگام مرگ خواهد بود. مهم این است که فردی را انتخاب کنید که مسئولیت پذیر باشد و در وضعیت روحی خوبی برای تصمیم‌گیری باشد.

بلافاصله تصور نکنید که همسرتان بهترین انتخاب است. به این فکر کنید که چگونه احساسات مرتبط با مرگ شما بر توانایی تصمیم‌گیری این شخص تأثیر می‌گذارد. اگر مشکلی را پیش‌بینی می‌کنید، افراد واجد شرایط دیگر را در نظر بگیرید.

۶. به طور مرتب اسناد خود را مرور کنید

وصیت نامه خود را برای به روزرسانی حداقل هر دو سال یکبار و پس از هر رویداد مهم زندگی (ازدواج، طلاق، تولد فرزند و غیره) بررسی کنید. زندگی دائما در حال تغییر است و دارایی‌ها و آرزوهای شما نیز احتمالا سال به سال تغییر می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید