وقتی از پروفایل اینستاگرام بازدید می‌کنید، فهرستی از افکت های اینستاگرام که صاحب پروفایل ایجاد کرده است را در تب Effects مشاهده می ‌کنید. برای پیدا کردن آنها از نمایه خود، لازم است که به پروفایل اینستاگرام خودتان بروید. در بالای فید شما، روی نماد جلوه‌ها (سه ستاره) ضربه بزنید.

افکت های اینستاگرام چیست و چگونه می‌توانیم از آنها استفاده کنیم؟

آیا می ‌خواهید قبل از ارسال عکس‌ ها یا ویدیوهای خود در اینستاگرام، برخی ویرایش‌ ها را جهت مشاهده دیگران، انجام دهید؟ به حتم، صدها برنامه وجود دارند که به شما امکان می ‌دهند قبل از پست کردن، فیلترها و Effects را روی عکس های خود اعمال کنید. در واقع، فیلترها و افکت های اینستاگرام همچنان جزو بهترین‌ ها هستند.

جذابیت های تصویری افکت های اینستاگرام

با اینستاگرام، می ‌توانید فیلترها و Effects را قبل از ارسال، یکپارچه و ویرایش کنید. بهترین بخش این است که ویرایش و ارسال عکس های مورد علاقه شما، فقط چند ثانیه طول می کشد. اما، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که تفاوت افکت های اینستاگرام و فیلترها در استوری چیست. باید در ابتدا اشاره کنیم که فیلترها ظاهر کلی عکس شما را تغییر می دهند و می توانند عکس شما را گرمتر، سردتر یا سیاه و سفید کنند. از سوی دیگر، افکت ها تغییرات چشمگیرتری را فراهم می کنند که عناصر جدیدی را به عکس یا ویدیوی شما اضافه خواهند کرد. از آن جمله می توان به انیمیشن، آرایش دیجیتال یا الگوهای غیرمعمول اشاره کرد که در افکت های اینستاگرام، قابل مشاهده هستند. توجه داشته باشید که می توانید برای دریافت آموزش های کاربردی در زمینه اینستاگرام به فرادرس مراجعه کنید.

نحوه دسترسی به افکت های استوری اینستاگرام

برای دسترسی به Effects، بایستی استوری را باز کرده و یک عکس یا ویدیو اضافه نمایید. می توانید با ضربه زدن روی نماد صورتک در بالای صفحه، به جلوه ها دسترسی پیدا کنید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در میان فیلترها حرکت کنید و روی آن ضربه بزنید تا آن را در اجرا مشاهده کنید.

متوجه خواهید شد که بسیاری از نمادهای افکت های اینستاگرام، یک بیضی در مرکز را نشان می دهند. اینها یک چهره خالی را به نمایش می گذارند. بدان معنی که جلوه ها برای اعمال پرتره یا سلفی در نظر گرفته شده است. هنگامی که Effect عالی، جهت استوری خود را پیدا کردید، کافیست روی Done ضربه بزنید تا آن را اعمال کنید.

بنابراین، هنگامی که به عکس های زیبا در اینستاگرام نگاه می کنید، تعجب خواهید کرد که چگونه آنها نور عالی، موقعیت مکانی مناسب و پس زمینه ای حرفه ای را به دست آورده اند؟ چه بخواهید یک اینفلوئنسر اینستاگرام شوید یا فقط محتوایی چشم نواز را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید، باید از فیلترها و افکت های اینستاگرام استفاده کنید.

در اینستاگرام، فیلترهایی که به صورت عمومی منتشر شده اند را می توان یافت. در گالری Effects، برخی از آنها قابل مشاهده هستند. این فیلترهای انتخابی روی پلتفرم، جلوه‌ هایی را که دنبال می‌کنید، نشان می ‌دهد. همچنین، از طریق پروفایل اینستاگرام شخصی که آن اثر را ایجاد کرده است، قابل مشاهده خواهد بود.

ذخیره سازی فیلترها

ضمن آنکه این افکت های اینستاگرام، در بخش سری Effects، هنگامی که آن ها را ذخیره کرده یا سازنده را دنبال کنید، نگهداری می ‌شوند. اگر می خواهید فیلتر خود را بدون در دسترس بودن در سطوح ذکر شده منتشر کنید، باید آن را فقط به عنوان پیوند انتخاب نمایید. شما می توانید آنها را در گالری جلوه ها نیز پیدا کنید. در گالری، Effects را مرور کرده و بر اساس دسته بندی و موضوع مرتب نمایید.

جلوه‌ ها در گالری، در دسته مربوطه یا در برگه اصلی ظاهر می شوند. برای دیدن گالری افکت های اینستاگرام، روی نماد داستان یا دوربین خود در صفحه اصلی اینستاگرام ضربه بزنید. همچنین می توانید از صفحه اصلی به سمت چپ بکشید. در پایین صفحه، مجموعه ای از جلوه ها را خواهید دید که به عنوان سری افکت شناخته می شوند. به سمت راست بروید و روی Browse Effects ضربه بزنید.

تغییرات مناسب و جذاب با استفاده از افکت ها

فیلترهای جستجو از طریق پروفایل های اینستاگرام

وقتی از پروفایل اینستاگرام بازدید می‌کنید، فهرستی از افکت های اینستاگرام که صاحب پروفایل ایجاد کرده است را در تب Effects مشاهده می ‌کنید. برای پیدا کردن آنها از نمایه خود، لازم است که به پروفایل اینستاگرام خودتان بروید. در بالای فید شما، روی نماد جلوه‌ها (سه ستاره) ضربه بزنید. گالری افکت، از تمام جلوه هایی که از حساب خود منتشر کرده اید را نشان خواهد داد. اگر شخصی جلوه‌ های شما را از اینجا پیدا کند، در صورتی که روی هر یک از جلوه‌ های ایجاد شده ضربه بزند، می ‌تواند افکت های اینستاگرام را مشاهده کند. آنها همچنین می توانند با ضربه زدن روی نماد ذخیره در گوشه سمت راست پایین Effect، جلوه شما را ذخیره نمایند.

هنگامی که این کار را انجام می دهند، فیلتر در دوربین اینستاگرام ظاهر می شود. بنابراین می توانند به سرعت آن را به هر حلقه ای در استوری اینستاگرام خود اضافه کنند. هنگامی که روی دکمه استوری یا دوربین خود در صفحه اصلی اینستاگرام، افکت را انتخاب می کنید، آنها را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. این افکت های اینستاگرام، موارد ساخته شده از کاربرانی هستند که دنبال می ‌کنید و یا فیلترهایی که به تازگی استفاده یا ذخیره کرده‌اید، را نشان می ‌دهد. توجه داشته باشید که جلوه ‌هایی که کسب ‌و کارها را نشان می ‌دهند در این بخش، ظاهر نمی‌ شوند.

افکت های ویدئو

هنگامی که داستانی را مشاهده می کنید که دارای یک جلوه AR است، نام اثر نشان داده می شود. اگر این Effect توسط حسابی استفاده می‌شود که آن را منتشر کرده و گزینه سازنده پیوند را فعال کرده است، می‌توانید از پایین صفحه دستگاه خود، به سمت بالا بکشید تا افکت های اینستاگرام را امتحان کنید. باید اشاره کنیم که استوری، راهی جدید برای ایجاد و کشف ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده در اینستاگرام است. کاربران می ‌توانند جلوه‌های AR را از گالری جلوه‌ها یا بخش دوربین خود اضافه کنند تا ویدیوی خود را تعاملی ‌تر نمایند.

هنگامی که یک داستان دارای جلوه AR را مشاهده می کنید، نام افکت های اینستاگرام نشان داده می شود. از سویی دیگر، هنگامی که یک فیلتر را منتشر کردید، یک پیوند اشتراک گذاری برای آن ایجاد می شود. شما می توانید در نوار کناری، Effects را انتخاب کنید. اشتراک گذاری را در بالا، سمت راست انتخاب کرده و پیوند را کپی نمایید. اگر شخصی روی پیوند اشتراک‌گذاری کلیک کند، افکت های اینستاگرام را باز می‌کند یا اگر برنامه را نصب نکرده باشد از او خواسته می شود تا برنامه را دانلود کند.

افکت های مناسب برای استوری های جذاب

نحوه دانلود افکت های استوری در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ ترین پلتفرم ‌های اشتراک ‌گذاری عکس در جهان است که بیش از یک میلیارد کاربر در پلتفرم خود دارد. محبوبیت این برنامه فراتر از قلمروهای تلفن هوشمند است، زیرا روی دسکتاپ نیز موجود می باشد.

این واقعیت که اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس، چنین تجربه کاربری یکپارچه ‌ای را با فیلترها، افکت های اینستاگرام و سایر ویژگی ‌های متعدد ارائه می ‌دهد، باعث می‌ شود افراد بیشتری به پلتفرم بپیوندند و داستان ‌های روزانه خود را از طریق رسانه بصری به اشتراک بگذارند.

این کاملا روشن است که استوری اینستاگرام، متداول ترین ویژگی مورد استفاده در این برنامه است که در آن کاربران فعالیت های روزانه خود را از طریق تصاویر یا ویدیوهای کوچک منتشر می کنند که در عرض ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.

راه جذاب ‌تر و سرگرم‌کننده تر شدن این داستان ‌ها، استفاده از فیلترها و افکت های اینستاگرام مختلف است که می تواند تصاویری متفاوت، جذاب و خلاقانه را ایجاد کند. اما چگونه این Effects را دانلود می‌کنید و چگونه می ‌توانید افکتی  منحصر به ‌فرد را که یکی از دوستانتان در استوری خود استفاده کرده است، دریافت کنید.

نحوه جستجو و دانلود افکت ها

برای دانلود افکت های اینستاگرام، ابتدا باید دوربین را در اینستاگرام با کشیدن انگشت به چپ و رفتن به بخش خبررسانی باز کنید. اگر اولین داستانی است که پست می کنید، باید روی نماد داستان شما ضربه بزنید.  همچنین می‌توانید با ضربه زدن روی علامت «+» در گوشه سمت چپ بالای برنامه و انتخاب گزینه داستان، یک سوژه جدید ارسال کنید. سپس، باید از نزدیک، دکمه شاتر را به سمت چپ بکشید تا به گزینه Browse Effects بروید.

سپس می ‌توانید افکت های اینستاگرام متعددی را مرور کنید و آن ها را در حساب خود ذخیره نمایید. این امکان برای شما فراهم است که از بین طیف وسیعی از فیلترها انتخاب کنید که آنها را به صورت برگه هایی در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید فیلتر خاصی را جستجو کنید، می توانید این کار را با تایپ نام آن در نوار جستجو در بخش بالای پیج، انجام دهید. برای ذخیره هر یک از افکت های اینستاگرام، روی آن ضربه بزنید و سپس گزینه دانلود در گوشه سمت راست پایین برنامه را انتخاب نمایید. در این حالت، Effects، در بخش دوربین شما ذخیره می شود. شما همچنین می توانید قبل از دانلود فیلتر را امتحان کنید. اگر می خواهید از فیلتر استفاده نمایید، آن را در بخش دوربین خود پیدا خواهید کرد.

نحوه دانلود و ذخیره فیلترها در دوربین

اگر با افکت های اینستاگرام برخورد کردید که فردی در لیست فالوورهای شما از آن استفاده می کند، می توانید همان فیلتر یا Effects را نیز دانلود کنید. برای دانلود آن، روی نام افکتی که در گوشه سمت چپ بالا نمایش داده می شود، ضربه بزنید.

سپس گزینه ای برای ذخیره فیلتر در دوربین خود در پایین دریافت خواهید کرد. در اینجا لازم است تا روی ذخیره افکت ضربه بزنید تا در دوربین شما ذخیره شود. برای استفاده از Effect، باید به دوربین اینستاگرام خود رفته و با کشیدن انگشت به چپ یا راست، در میان افکت های اینستاگرام پایین صفحه اسکرول کنید. آنها ذخیره سازی خواهند شد.

به روز رسانی اینستاگرام برای استفاده از افکت های مناسب

برترین افکت های اینستاگرام

به‌ روزرسانی‌ های منظم، به این معنی است که همیشه به ویژگی ‌ها و از پیش تنظیم‌ های پیشرفته دسترسی خواهید داشت. محبوب ترین فیلترها و افکت های اینستاگرام، نمی توانند با یک اپلیکیشن اختصاصی ویرایش عکس رقابت کنند. آیا تا به حال یک عکس زیبا یا یک سلفی گرفته اید و هنگامی که به آن نگاه می کنید و بلافاصله آن را حذف کنید؟

آفتاب سوختگی، جوش ها و چین های ابرو می تواند تصویر را برای بسیاری از افراد خراب کند. وقتی می‌خواهید یک عکس را ارسال کنید، باید از افکت های اینستاگرام استفاده کنید. البته، اینستاگرام کاملاً فیلتر و افکت سلفی اختصاصی ندارد. با این حال، اگر می‌خواهید یک استوری اینستاگرام ارسال کنید، انتخاب‌ های زیادی خواهید داشت.

برنامه PhotoDirector:

PhotoDirector فیلتر گذاری های تصاویر را آسان می کند و در نتیجه ظاهری ظریف اما بی عیب و نقص ایجاد می نماید. ابزارهای پرتره مانند Face Shaper و Face Smoothener این خطوط ریز را کاهش می دهند و به آرامی پوست شما را برای سلفی آماده می کنند. برخلاف اینستاگرام، می ‌توانید از این برنامه، برای بهبودی و تنظیم دقیق نتایج افکت های اینستاگرام استفاده کنید.

برنامه Clarendon :

Clarendon، فیلتری است که نور را به مناطق روشن تر اضافه می کند. به طور خلاصه، کاری که کلارندون انجام می ‌دهد این است که کنتراست را در تصاویر شما افزایش می ‌دهد، اما سپس رنگ فیروزه ‌ای را در مناطق برجسته اضافه کرده و سایه‌ ها و هایلایت ‌ها را شفاف می‌کند. با این حال، رنگ ‌های میانی آن نسبتاً گرم هستند و همین اجازه می‌ دهد، پوست روی عکس‌ های پرتره، طبیعی به نظر برسد.

برنامه Juno:

جونو یکی از افکت های اینستاگرام عالی است. این برنامه بسیار ساده بوده و کاری بیشتر از دستکاری کمی کنتراست و وضوح عکس انجام نمی دهد. همچنین قرمز و زرد را در تصویر شما تشدید می کند و بدین ترتیب، رنگ ها را کمی بیشتر از رنگ آبی برجسته می کند.

استفاده از فیلترهای اینستاگرامی فوق العاده

استفاده از فیلترهای اینستاگرامی فوق العاده

برنامه Ludwig:

این فیلتر، اشباع و درخشندگی را برای رنگ های زرد، سبز، فیروزه ای، آبی و سرخابی کاهش می دهد. لودویگ با کاهش بسیار جزئی کنتراست، واقعاً شور و نشاط قرمزها را به نمایش می گذارد که می تواند در افکت های اینستاگرام، بی نظیر باشد. این برنامه، مناسب برای پرتره، اشکال هندسی، معماری است.

برنامه Lark:

زمانی که نیاز دارید عکس خود را روشن کنید تا کمی تمیز به نظر برسد، Lark بهترین انتخاب خواهد بود. این برنامه، نوردهی را افزایش می ‌دهد تا تصویر شما را روشن ‌تر کرده و اشباع رنگ ‌های قرمز، بنفش و سرخابی را کاهش داده و اشباع رنگ ‌های آبی و سبز را افزایش می‌ دهد که می تواند نقش موثری در زیباسازیافکت های اینستاگرام داشته باشد.

کلام آخر افکت های اینستاگرام

توجه داشته باشید که می توانید همواره با استفاده از فیلترها و افکت های جذاب اینستاگرامی، استوری های منحصر به فرد خود را تهیه کرده و به اشتراک بگذارید. در این راستا، فرادرس می تواند آموزش های کامل تری را در خصوص اینستاگرام به شما ارائه نماید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید