گروه ویژه تحریم‌ها متشکل از کشورهای اصلی متحد اوکراین اعلام کرد: بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از منابع مالی متعلق به نخبگان روسی و بانک مرکزی روسیه را از زمان حمله نیروهای مسکو به اوکراین مسدود کرده است.

مسدود شدن بیش از ۳۳۰ میلیارد دلار از دارایی های روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، گروه ویژه نخبگان، گروه های نیابتی و الیگارش های روسیه (REPO) در بیانیه مشترکی اعلام کرد که ۳۰ میلیون دلار از دارایی های الیگارش ها و مقامات روسیه را مسدود کرده و مانع انتقال ۳۰۰ میلیارد دلار منابع مالی بانک مرکزی روسیه شده است.

این گروه دستکم پنج قایق تفریحی لوکس روسیه و املاک و مستغلات مجلل منجمد متعلق به میلیاردرهای این کشور را توقیف کرده است.

در بیانیه این گروه که وزارت خزانه داری آمریکا آن را منتشر کرده، آمده است: ما با هم تضمین می کنیم که با استفاده از تحریم همچنان هزینه هایی  روسیه را به دلیل تداوم تهاجمات و اقدامات تحریک کننده این کشور در اوکراین افزایش می دهیم.

گروه ویژه نخبگان، گروه های نیابتی و الیگارش های روسیه در ۱۷ مارس یعنی سه هفته بعد از حمله به اوکراین تشکیل شد و افزایش فشارهای اقتصادی بر مسکو با هدف وادار کردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برای توقف جنگ را هدف قرار می دهد.

اعضای این گروه را مقامات ارشد مالی و قضایی آمریکا، استرالیا، فرانسه، کانادا، آلمان، ژاپن، ایتالیا، انگلیس و کمیسیون اروپا تشکیل می دهند.

این گروه پیوسته برای تصاحب املاک مجلل و قایق‌های بزرگ میلیاردرهای روسی که گفته می شود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ارتباط هستند، گام برداشته اند. اما در عین حال، منزوی کردن مسکو در نظام مالی جهان و دشوار کردن استفاده از پول این کشور در بازارهای جهانی را هدف قرار می دهند.

آنها همچنین توانایی مسکو را برای دستیابی به فناوری های پیشرفته محدود کرده اند.

روزیکشنبه، انگلیس، کانادا، ژاپن و آمریکا به طور مشترک اعلام کردند که خرید طلا از روسیه را منع می کنند تا به این کشور و ثروتمندان آن اجازه ندهند از این فلز گرانبها برای اجتناب از تحریم ها استفاده کنند.

گروه ویژه تحریم های روسیه همچنین هشدار داده که به تعقیب دارایی های افراد با نفوذ و ثروتمندان روس ادامه خواهد داد.

در بیانیه آنها آمده است: تلاش این گروه هنوز تکمیل نشده است ما همچنان هزینه های جنگ را برای روسیه افزایش خواهیم داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید