خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس تیم مذاکره‌کننده امریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران امروز (دوشنبه 27 ژوئن) به قطر می‌رود.

گزارش رویترز از جزئیات تیم مذاکراتی آمریکا و ایران در قطر

به گزارش سلام نو به نقل از شفقنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس تیم مذاکره‌کننده امریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران امروز (دوشنبه 27 ژوئن) به قطر می‌رود و همچنین علی باقری، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای نیز روز سه‌شنبه در سفری دو روزه به قطر خواهد رفت.

به گزارش شفقنا، میدل ایست نیوز نوشت: خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس تیم مذاکره‌کننده امریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران امروز (دوشنبه 27 ژوئن) به قطر می‌رود.

بر اساس این گزارش، مالی در سفر خود به دوحه با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، دیدار خواهد کرد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع آگاه ایرانی تأکید کرد که «علی باقری»، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای نیز روز سه‌شنبه در سفری دو روزه به قطر خواهد رفت.

پیش از این یک منبع آگاه در وزارت خارجه قطر به میدل ایست نیوز خبر داد که دور تازه مذاکرات هسته‌ای برای احیای توافق هسته‌ای در قطر برگزار خواهد شد.

روز شنبه، «جوزپ بورل» در سفر خود به تهران ضمن اعلام ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت که دور تازه مذاکرات نه در وین که در یک کشور منطقه و به طور خاص در یک کشور شورای همکاری برگزار خواهد شد.

او گفت که این تصمیم برای آن گرفته شده که این مذاکرات در فرمت ایران و 4+1 و امریکا نیست.

در پی اعلام این خبر، گمانه‌زنی‌هایی درباره محل این مذاکرات مطرح شد، اما یک مقام در وزارت خارجه قطر به «میدل ایست نیوز» گفت که این مذاکرات در دوحه برگزار خواهد شد.

در این راستا، شب گذشته نیز سفیر ایران در قطر با ابراهیم فخرو، مدیر کل تشریفات وزارت خارجه قطر، دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران صبح امروز درباره زمان و مکان دور جدید مذاکرات، اظهار کرد: هم زمان و هم مکان تقریبا مشخص است. چند ساعت آتی تصمیمات نهایی اتخاذ می شود. یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس میزبان خواهد بود و طی روزهای آتی و در همین هفته این ملاقات انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید