مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی هشدار داد که در هفته آینده دمای هوا در برخی شهرهای استان های خوزستان و کرمان به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد می رسد.

هفته ای جهنمی در راه کشور/  هفته آینده دمای هوای چند شهر به بالای ۵۰ درجه می رسد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مطابق اعلام سازمان هواشناسی کشور، از هفته آینده با نفوذ توده هوای جنب حاره به بخش های مرکزی ایران شرایط برای افزایش هرچه بیشتر دما مهیا می شود و روز به روز هوا در مناطق مختلف کشورمان گرم تر خواهد شد؛ به نحوی که در هفته پیش رو، گرمای شدید اصلی ترین پدیده جوی کشور خواهد بود و در بسیاری از شهرها دمای هوا به بالای ۴۰ درجه و در برخی شهرها به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید. 

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش ‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در توضیح بیشتر درباره افزایش دما در هفته آینده به خبرنگار رکنا گفت: در سه روز آینده یعنی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه شاهد افزایش دما در نیمه شرقی کشور شامل استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهیم بود. بعد از آن هم ادامه روند افزایشی دما تا پایان هفته در تمام مناطق ایران مشاهده خواهد شد. 

احتمال رشد چشمگیر مصرف آب و انرژی در هفته پیش رو 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی تاکید کرد: پیش بینی می شود در هفته آینده در برخی شهرهای استان های خوزستان و کرمان شاهد ثبت شدن دماهای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد باشیم. البته علاوه بر این نقاط، در سایر مناطق ایران هم دمای هوا به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت و به نظر می رسد در اغلب نقاط کشور، متوسط دمای هوا نسبت به هفته جاری بین ۳ تا ۵ درجه سانتی گراد افزایش یابد. 

وی افزود: با توجه به این که در هفته پیش رو، افزایش محسوس دما تقریبا در تمام نقاط کشور رخ خواهد داد، رشد چشمگیر مصرف آب و انرژی در ایران در هفته آینده دور از انتظار نیست. بنابراین هم مردم باید در این زمینه صرفه جویی کنند و هم دولت باید تدابیر لازم برای کاهش مصرف آب و انرژی را اتخاذ کند. 

ضیائیان در پایان تصریح کرد: ما پیشنهادات خودمان برای کاهش مصرف آب و انرژی در هفته آینده را به دولت ارائه داده ایم که یکی از این پیشنهادها، تعطیلی مدارس، دانشگاه و ادارات در شهرهایی است که دمای هوای آنها به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید، البته به شرط این که در این شهرها با کمبود انرژی مواجه شویم. 

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید