این اثر طبیعی پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد و درختان چند ساله ای در آن روییده است که گویای قدمت این مکان است از جمله این گیاهان می توان به درختان کهن ساله بلوط اشاره کرد. علاوه بر این گونه ی دیگری ازگل ها و گیاهان در این مکان پدید آمده است.

پارک ششدار پارکی زیبا در کنار کوه باستانی قلاقیران

به گزارش سلام نو، یکی از جاذبه های استان ایلام پارک جنگلی ششدار است این پارک زیبا در کنار کوه باستانی قلاقیران  در ۳ کیلومتری استان ایلام واقع شده است. وجود کوه قلاقیران که از اهمیت ویژه ای در میان مردم این منطقه برخوردار است ارزش خاصی به پارک ششدار داده است و زیبایی های آن گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند و از قطب های بسیار مهم توریستی محسوب می شود.استان ایلام سراسر از جاذبه های طبیعی و تاریخی پوشیده شده است این استان که در گذشته بخشی از عیلام سابق بوده است سه هزار سال قبل منقرض شده است و بسیاری از جاذبه های تاریخی آن از بین رفته است و به شکل امروزی در آمده است از آنجایی که این استان آب و هوای کوهستانی دارد پارک ششدارآن هم مملو از درختان کوهستانی است.

پارک جنگلی ششدار در استان ایلام

این اثر طبیعی پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد و درختان چند ساله ای در آن روییده است که گویای قدمت این مکان است از جمله این گیاهان می توان به درختان کهن ساله بلوط اشاره کرد. علاوه بر این گونه ی دیگری ازگل ها و گیاهان در این مکان پدید آمده است و طبیعت چشم نوازی را به وجود آورده است پارک جنگلی ششدار از منظره ی شگفت انگیزی برخوردار است که نظیر آن را در کمتر جا می توان دید طبیعت بکر،محیط سبز،هوای مطلوب و گونه های متنوع گیاهان از خصوصیات این منطقه جذاب است تمام این ها شرایط بسیار مناسبی را برای زیستگاه تعدادی از حیوانات و پرندگان فراهم کرده است که سالیان طولانی این مکان را برای زندگی انتخاب کرده اند.

ششدار در استان ایلام

در هوای دل انگیز بهاری که هنگام باز شدن گل ها است و یا فصل تابستان که سراسر این جاذبه طبیعی سرسبز می شود و در فصل پاییز که جلوه ی دیگر طبیعت رونمایی می شود و رنگ های متفاوتی را نمایان می کند، بهترین زمان برای سفر است اگرچه زمستان هم جلوه های چشمگیری دارد ولی سرمای هوا باعث شده است اوج بازدید از این مکان در شش ماه اول سال باشد.اگر قصدن ماندن را داشته باشید، می توانید از هتل های استان ایلام برای اقامت استفاده کنید. همچنین با داشتن لوازم کافی از جمله چادرمسافرتی،لباس کافی،موادغذایی و دیگر امکانات مورد نیاز چند شبی را در ششدار بمانید. توصیه می شود برای حفظ این محیط از هرگونه آسیب رساندن به آن به خصوص ریختن زباله و آتش روشن کردن و شکستن درختان خودداری کرد.

منبع: گردشگری ۷۲۴  

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید