منابع آمریکایی از ادامه مانور دریایی ایالات متحده و امارات متحده عربی در خلیج فارس که از سه روز پیش آغاز شده است، تا دوم تیر خبر دادند.

ادامه رزمایش مشترک دریایی آمریکا و امارات تا ۲ تیر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد که این مانور مشترک روی امنیت دریایی، مین روبی و دفاع از بنادر متمرکز خواهد بود.

سنتکام بدون اشاره به مکان دقیق برگزاری این مانور اعلام کرده است که این رزمایش دریایی، «یک مانور مشترک سالانه آموزشی نیروی دریایی آمریکا و امارات» است.

وزارت دفاع امارات هم دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای از آغاز مانور نظامی «دفاع آهنین ۲۲» بین نیروهای دریایی این کشور و آمریکا خبر داد و اعلام کرد که این مانور تا ۲۳ ژوئن (۲ تیرماه) ادامه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که رزمایش مشترک با هدف تبادل تجربیات نظامی برای بالا بردن کارایی و آمادگی رزمی و در راستای حرفه‌ای شدن در انجام وظایف و تقویت روابط دفاعی بین امارات و آمریکا برگزار شده است.

وزارتخانه یادشده اضافه کرد، این رزمایش در چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های آموزش مشترک نیروهای دریایی با نیروهای آمریکایی برای تبادل تجربیات و ارتقای همکاری‌های نظامی است.

در ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰)، امارات متحده عربی در بزرگترین رزمایش دریایی (IMX/CE ۲۰۲۲) در خاورمیانه به رهبری ایالات متحده آمریکا در بحرین شرکت کرد.

در این رزمایش که تا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰) ادامه داشت ۶۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله ترکیه، مصر، عربستان سعودی و بحرین شرکت داشتند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید