استخر پیش ساخته با فراهم آوردن امکانات و قابلیت‌های بسیاری چون پایه‌های آلومینیومی، جنس مستحکم پی وی سی یا برزنتی و قابلیت حمل و نقل آسان کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند.

در گرمای تابستان تنی به آب بزنید

هرسال با رسیدن فصل تابستان و افزایش دمای هوا، ورزش آب‌تنی و شنا رواج پیدا می‌کند. شنا کردن تنها یک ورزش نیست؛ اغلب افراد آن را یک تفریح به حساب می‌آورند که در روزهای گرم سال برای کاهش دمای بدن و به اصطلاح خنک شدن بدن مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته ناگفته نماند که بسیاری از افراد به منظور افزایش قدرت بدنی، درمان و بهبود بیماری‌هایی مانند رماتیسم، ناتوانی‌های جسمی، کاهش درد مفاصل به شنا و آب درمانی روی می‌آوردند.

یکی از وسایل تفریحی که می‌توانید آن را در هر اندازه‌ای در فضاهای باز و بسته، برای تمامی اعضای خانواده با هر سنی خریداری کنید؛ استخر بادی است. به طور کلی، استخر پیش ساخته با قابلیت‌های کاربری متفاوت خود، بستر رشد و پیشرفت صنایع و حتی زمینه‌های تفریحی مناسبی را فراهم کرده است. انواع بادی آن نسبت به استخرهای معمولی مزیت بیشتری دارند.

ایده استخرهای بادی از کجا شکل گرفت؟

همان‌طور که اشاره شد؛ شنا و ورزش‌های آبی ارتباط مستقیمی با سلامت جسم و روان ما دارند. از این رو، در طی دهه‌های گذشته این استخرها بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته‌اند. امروزه اکثر خانه‌ها فضای کافی و امکانات لازم برای احداث استخرهای بتنی و سیمانی را ندارند و از مزایای شنا و تفریحات آبی کمتر برخوردار هستند. شرکت‌های بزرگی چون اینتکس به دنبال برطرف کردن این نیاز، انواعی از استخر بادی را طراحی و ساخته‌اند.

مزایای استخرهای بادی

فاکتورهایی که در هنگام خرید استخرهای بادی به آن‌ها توجه می‌شود و جزء مزیت‌های آن‌ها به شمار می‌آیند؛ عبارتند از:

  • جنس پلاستیک داخلی استخر در برابر وسایل تیز و سنگ‌ها از بدنه محافظت می‌کند تا دچار سوراخ و پارگی نشود.
  • رنگ و طرح‌های متنوع متناسب با سلیقه مخاطبان
  • قابلیت حمل و نقل آسان و وزن پایین

توسعه صنایع به کمک استخرها

استخر پیش ساخته با فراهم آوردن امکانات و قابلیت‌های بسیاری چون پایه‌های آلومینیومی، جنس مستحکم پی وی سی یا برزنتی و قابلیت حمل و نقل آسان کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند.

از ابعاد بزرگ آن‌ها به دلیل ظرفیت بالا در پرورش ماهی، کشاورزی و دیگر صنایع مشابه پرورشی به کار می‌رود. مزیت قابل توجه این استخرها نسبت به انواع بتنی و سنتی، نصب و راه‌اندازی آسان و وزن پایین است که در کمتر از 3 ساعت احداث می‌شوند. از طرفی استخرهایی با استحکام بالایی هستند که نگرانی‌ها را بابت آسیب‌دیدگی کاهش می‌دهد.

ابعاد کوچک این استخرها، که معمولا از نوع بادی هستند؛ برای تفریح و شنا به کار می‌رود. این استخرها برای خانه‌های ویلایی با فضای کوچک تهیه می‌شوند.

انواع استخرهای پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته انواع مختلفی دارند. انواع آن‌ها به شرح زیر است:

برزنتی

استخر پیش ساخته برزنتی شامل دو قسمت فلزی و برزنتی هستند. بخش فلزی برای شکل دادن قالب کلی استخر به شکل‌های کروی، بیضی و مستطیلی است. پارچه به کار رفته، از برزنت که داوم بالایی دارد، تهیه می‌شود.

فایبرگلاس

ساختار استخرهای فایبرگلاسی از رزین و الیاف است که جزء انواع کامپوزیت‌ها محسوب می‌شود. نوع فایبرگلاس آن‌ها مقاومت و دوامی مانند استخرهای بتنی دارد و به دو شکل درون زمینی و برون زمینی استفاده می‌شوند. از این رو، طرفداران بیشتری نسبت به سایر استخرها دارند.

مزایای استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته قابلیت‌ها و مزایای کاربردی بسیار دارد. در ادامه بعضی از مزیت‌های آن‌ها ذکر شده است:

طرح‌های متنوع

تنوع در طرح و مطابقت آن‌ها با سلیقه‌های مختلف از مزیتی است که مشتریان به آن توجه بسیار دارند.

آسانی در تمیزکاری

همیشه یکی از سختی‌های کار با استخرها، شرایط نگه‌داری و تمیز کردن آن‌ها است. سطح صاف و صیقلی سبب شست و شوی آسان می‌شود و امکان رشد جلبک‌ها و باکتری‌ها را کاهش می‌دهد.

مقاومت و سازگاری با نمک

استخرهایی با ساختار بتنی مقاومت چندانی در برابر نمک موجود در آب ندارند. نمک باعث خوردگی بتن و به مرور آسیب استخرها می‌شود. اما در استخرهای بادی از رزین استفاده شده که در برابر نمک مقاومت می‌کند.

قیمت و هزینه پایین

به طور کلی استخرهای پیش ساخته در مقایسه با سایر استخرهای بتنی، هزینه‌های تمام شده و قیمت پایینی دارند. به همین دلیل بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

لوازم جانبی، عصای دست ما

لوازم جانبی که در کنار استخرها به فروش می‌رسند؛ با هدف آسان‌سازی، راه‌اندازی و بهره‌مندی بیشتر از سایر خدمات به کار می‌روند.

برخی از لوازم جانبی عبارتند از: برچسب تعمیرات، فیلترهای مخصوص پمپ‌های تصفیه، شلنگ‌های استخرهای پیش ساخته، انواع روکش‌ها، زیراندازها و پاک‌کننده ها هستند. این لوازم به قیمت مناسب در اینتکس سیتی موجود بوده و افرادی که قصد خرید استخر بادی را دارند؛ می‌توانند آن‌ها را سفارش و تهیه کنند.

اهمیت شرایط نگهداری

شرایط نگهداری و حفظ سلامت لوازم جانبی استخر پیش ساخته و بادی بسیار اهمیت دارد. 

برخی از توضیحات مهم در رابطه با نحوه استفاده از لوازم یدکی شامل موارد زیر می‌شود:

  • برای محافظت و نگه‌داری از قسمت‌های کف استخر از فوم تاتامی و کفپوش‌های فومی استفاده شود.
  • برای تمیزکاری و جمع شدن آشغال‌های ریز و درشت و گل و لای داخل آب از پمپ تصفیه آب شنی و فیلتری به کار ببرید.
  • از درپوش فابریکی برای تمیز ماندن آب و جلوگیری از ورود آشغال به استخر استفاده کنید.
  • با نصب گرمکن آب استخر را گرم کنید.
  • با استفاده از جارو شارژی، جارو دستی استخر و جاروهای اتوماتیک بدنه استخر را تمیز نگه دارید.
  • برای باکتری‌زایی آب استخر از قرص کلر استفاده کنید.

استخرهای با کارایی بالا

قابلیت و مزایای این استخرها سبب شده تا  استخر بادی با سایزهای متفاوت در اغلب منازل حتی در آپارتمان‌ها کاربرد داشته باشند. علاوه‌ بر آن، استخر پیش ساخته به توسعه و گسترش صنایعی چون پرورش ماهی کمک می‌کند. اینتکس سیتی ارائه دهنده استخرهای بادی و پیش ساخته با ایجاد شرایط مناسب و مورد اطمینان، بستر مناسبی را برای خرید مشتریان خود فراهم کرده است تا با انتخابی صحیح، استخر مناسب خود را سفارش و تهیه کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید