۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 55365544

وزیر دفاع استرالیا امروز در حالی اعلام کرد این کشور به دنبال همکاری های "وسیع تر و عمیق تر" با ژاپن است که این دو متحد آمریکا در پی حمله روسیه به اوکراین، با افزایش تورم روبرو هستند و در حوزه روابطشان با چین نیز با شرایط امنیتی پیچیده ای در آسیا مواجه شده اند.

 تقویت روابط امنیتی با ژاپن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «ریچارد مارلز» در کنفرانس خبری با «نوبواو کیشی» همتای ژاپنی اش پس از دیدار و مذاکره در توکیو گفت: «روشن است که منطقه ما با پیچیده ترین شرایط استراتژیک مواجه شده است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم به خود ندیده ایم.»

وی در ادامه افزود: بدین ترتیب متحدان این منطقه همکاری های دفاعی خود را برای موازنه با افزایش نفوذ و قدرت نظامی چین در آسیا افزایش می دهند. از طرفی حمله نظامی روسیه به اوکراین محرکی برای تعمیق این روابط و همکاری برای متحدان منطقه شد که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین که آنرا "عملیات ویژه" می نامد، چین را ترغیب کند تا با اقدامی مشابه از قدرت نظامی در برابر تایوان استفاده کند.

وزیر دفاع استرالیا خاطرنشان کرد، استرالیا و ژاپن با دستیابی به توافقی دوجانبه که در ماه ژانویه امضا شد به تعمیق و تحکیم روابط شان که منجر به تقویت قابلیت همکاری نظامی شان می شود، می پردازند. این توافق پایگاه های قانونی برای نیروهای استرالیایی و ژاپنی فراهم می کند تا از دو کشور دیدار و چارچوبی برای همکاری بنا کنند. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید