این بقعه دارای گنبد و تزئینات داخلی گچ کاری است. نمای خارجی این بنای تاریخی آجری بوده که بازسازی شده و به لحاظ عدم اتصال آجرهای نما به بدنه اصلی در اثر مرور زمان بخشی از قسمت های آن از بدنه جدا شده و فرو ریخته است.

از بقعه بایزید بسطامی هشترود چه می‌دانید؟

به گزارش سلام نو، بقعه بایزید بسطامی هشترود از آثار باستانی و گردشگری ارزشمند این شهرستان است.

این بقعه در روستای عزیز کندی این شهرستان واقع شده که در نتیجه این روستا نیز به لحاظ واقع شدن این اثر تاریخی در آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

بقعه بایزید بسطامی در شهر زیبای هشترود

بقعه بایزید بسطامی در قرن نهم هجری قمری ساخته شده و در شمال غربی مرکز شهرستان هشترود و درست در کنار آزاد راه پیامبر اعظم(ص) (اتوبان زنجان – تبریز) واقع شده است. معماری بقعه بایزید بسطامی شبیه به گنبد سرخ مراغه و گنبد علویان در همدان است.بقعه هشت ضلعی بایزید بسطامی در ضلع غربی روستای عزیز کندی و متصل به آن واقع شده است.

بقعه بایزید بسطامی هشترود با معماری منحصر به فرد+تصاویر

بقعه بایزید بسطامی دارای قطر داخلی ۵/۴متر و قطر خارجی ۵/۶ متری بوده و طول هر ضلع آن ۲۴۷ سانتیمتر است. این بقعه دارای گنبد و تزئینات داخلی گچ کاری است. نمای خارجی این بنای تاریخی آجری بوده که بازسازی شده و به لحاظ عدم اتصال آجرهای نما به بدنه اصلی در اثر مرور زمان بخشی از قسمت های آن از بدنه جدا شده و فرو ریخته است. بنیان برج بر روی شش ردیف سنگ تراش منظم به ابعاد ۲۶×۳۲ سانتیمتر استوار شده که بر روی هم دو متر از اره سنگی را تشکیل می دهد.

بقعه بایزید بسطامی در شهر زیبای هشترود

موقعیت مکانی:

بقعه هشت ضلعی بایزید بسطامی در ۱۰ کیلومتری غرب هشترود و در ضلع غربی روستای عزیز کندی واقع شده است.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید