گروه‌های مخالف سوری در جریان این درگیری‌ها با موشک‌ها و راکت‌ها، یک مقر نظامی در برج "السیریتل" واقع در منطقه "الحلونجی" را هدف قرار دادند.

نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه‌های وابسته به ترکیه درگیر شدند

‌به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با گروه‌های مخالف سوری مورد حمایت آنکارا در حومه شهر "منبج" درگیر شدند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، جمال ابو جمعه، فرمانده شورای نظامی "الباب" (در حومه شرقی حلب) خاطرنشان کرد، این شورا روز گذشته تلاش گروه‌های سوری وابسته به ترکیه برای نفوذ به یکی از مراکز آن در روستای "الحوته" واقع در غرب شهر منبج را ناکام گذاشت.

وی در ادامه افزود، آسمان این منطقه شاهد پرواز جنگنده‌های روسیه در ارتفاع کم بر فراز روستاها و خطوط مقدم واقع در نقاط تماس با گروه‌های سوری و نیروهای ترکیه‌ای مستقر در طرف مقابل بود.

در همین راستا، یک منبع نظامی در نیروهای مورد حمایت ترکیه اعلام کرد، درگیری‌های شدیدی با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین بین گروه‌های مورد حمایت ترکیه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در محورهای مناطق "البوغاز" و "الحلونجی" در نزدیکی منبج واقع در شمال شرقی حلب رخ داد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، گروه‌های مخالف سوری در جریان این درگیری‌ها با موشک‌ها و راکت‌ها، یک مقر نظامی در برج "السیریتل" واقع در منطقه "الحلونجی" را هدف قرار دادند که در نتیجه آن این مقر تخریب و شماری از نیروهای سوریه دموکراتیک کشته و زخمی شدند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، ارتش این کشور قصد دارد عملیات نظامی ضد "تروریسم" را در مرزهای این کشور انجام دهد.

وی همچنین گفت: ما اقدامات جدیدی را برای تکمیل منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه اتخاذ می‌کنیم. اولویت در عملیات نظامی مناطقی است که از طریق آن به مناطق تحت سیطره ارتش ترکیه حمله صورت می‌گیرد.

نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان درباره تصمیم این کشور برای انجام عملیات نظامی در مرزها با سوریه اعلام کردند: هدف ترکیه از تشدید اوضاع در شمال سوریه برهم زدن ثبات است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید