۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: 55363956

لیر ترکیه در میانه امروز ۱۹ خرداد با قیمت هزار و ۵۱۹ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته ۴۳ تومان کاهش یافت.

لیر ترکیه در آستانه سقوط

به گزارش سلام نو نو به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۱۹ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۵۱۹ تومان و کمترین قیمت ۱۵۱۹تومان است.

لیر ترکیه سقوط دیگری را رقم زد

ارزش لیر ترکیه در روز چهارشنبه در حالی بیش از ۲ درصد سقوط کرد که نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم و کاهش ذخایر رسمی این کشور تقویت شده است.

ارزش لیر ترکیه در روز چهارشنبه بیش از ۲ درصد سقوط کرد چراکه نگرانی ها از افزایش تورم و کاهش ذخایر رسمی این کشور بالا گرفته است.

لیر تا ۱۷.۱۵ دلار تضعیف شد، نزدیک به پایین ترین رکورد ۱۸.۴ که در ۲۰ دسامبر در جریان بحران ارزی ناشی از مجموعه ای از کاهش غیرمتعارف نرخ های بهره به ثبت رسید.

این ارز در ۱۲ جلسه از ۱۴ جلسه گذشته تضعیف شده و پس از زیان ۴۴ درصدی در سال گذشته، ارزش آن امسال ۲۳ درصد دیگر کاهش یافته است. کاهش ارزش، همراه با تورم سالانه ۷۳ درصد، خانوارها را در آستانه انتخابات در اواسط سال ۲۰۲۳ به شدت تحت فشار قرار داده است.

یک بانکدار ارشد به رویترز گفت که مقامات دولتی به دنبال پایداری نرخ ارز هستند و افزود که تقاضای ارز خارجی شرکت ها به دلیل پرداخت های وارداتی افزایش داشته است.

ذخایر خالص خارجی بانک مرکزی ترکیه در پایان ماه می ۱۲.۲ میلیارد دلار بود، اما این رقم با احتساب سوآپ صورت گرفته به شدت منفی است.

لیر برای چندین سال متوالی بدترین عملکرد را در بازارهای نوظهور داشته است که عمدتاً به دلیل نگرانی های سیاست های اقتصادی و پولی در دولت اردوغان بوده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید