ماجرا از آنجا شروع می‌شود که ۸ سال پیش یک باغ به نام «ناصربخت» در حصارک پایین کرج به فردی فروخته شد و به صورت غیرمجاز درختان قدیمی آن از بین رفت و گودی غیر قانونی به عمق ۱۰ متر و به مساحت ۶۸۰۰ متر ایجاد شد، اما این گود پس از آن به حال خود رها شد.

هشدار درباره فاجعه خطرناک‌تر از متروپل / جان ۷۲ خانواده در خطر است! + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، گودبرداری غیر اصولی در حصارک کرج و رها شدن آن پس از هشت سال موجب به خطر افتادن جان ۷۲ خانواده شده است.

پس از حادثه ناگوار متروپل و از دست دادن تعدادی از هموطنان، اخباری در خصوص یک گودبرداری غیر اصولی در حصارک کرج و به خطر افتادن جان شهروندان ساکن در مجاورت این گود توسط رسانه‌ها به گوش می‌رسد.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که ۸ سال پیش یک باغ به نام «ناصربخت» در حصارک پایین کرج به فردی فروخته شد و به صورت غیرمجاز درختان قدیمی آن از بین رفت و گودی غیر قانونی به عمق ۱۰ متر و به مساحت ۶۸۰۰ متر ایجاد شد، اما این گود پس از آن به حال خود رها شد و این شرایط، ظرفیت وقوع یک فاجعه انسانی را دارد، زیرا حدود ۷۲ خانواده در مجاورت گود حصارک  هستند و گذر زمان موجب کاهش استحکام بنا و سست شدن دیوارخانه‌هایشان شده است.

رحیمی یکی از اهالی منطقه می‌گوید: «حتی لحظه‌ای با خیال راحت در خانه نیستیم و اضطراب فروریخت سقف خانه‌مان را داریم. دیوار خانه‌ها شکاف برداشته است؛ اگر شهرداری کرج از همان ابتدا نسبت به برخورد با مالک زمین گودبرداری شده، اقدام کرده بود حالا شاهد این وضعیت نبودیم».

فتوحی دیگر اهالی حصارک پایین کرج اضافه می‌کند: «اگر شرایط مالی اجازه می‌داد، حتماً خانه‌ام را از اینجا می‌فروختم و جان خودم و فرزندانم را از خطر امکان خراب شدن آوار بر سرمان نجات می‌دادم».

روزشمار برای تعیین تکلیف خانه‌های اطراف گود

غفور قاسم‌پور، معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه حفظ جان شهروندان برای ما در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم تعللی در اجرای قانون موجب تکرار حوادثی مشابه پلاسکو و متروپل شود، می‌گوید: با توجه به دستور استاندار در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت این مجتمع مسکونی ۷۲ واحدی بحران‌خیز، وظایف مالک و شهرداری در چارچوب قانون مشخص شده است و با دادستان و رئیس کل دادگستری نیز هماهنگی قانونی انجام شد تا حرجی بر اجرا نشدن قانون وجود نداشته باشد. ضمن اینکه تصمیمات این طرح فوریتی، تا امروز هیچ خروجی نداشته است و مجبور به تعیین روز شمار برای تعیین تکلیف ساختمان گود حصارک کرج هستیم.

هشدار درباره فاجعه خطرناک‌تر از مترو پل| گود حصارک جان ۷۲ خانواده را تهدید می‌کند

فرماندار ویژه کرج تاکید می‌کند: سال گذشته شهرداری کرج لایحه ۳.۵ میلیاردتومانی را در شورای اسلامی شهر تصویب کرد و مقرر شد طبق آخرین گزارش سازمان نظام مهندسی این ساختمان باید هر چه سریع‌تر تخلیه شود؛ البته در تعیین تکلیف ساختمان مجاور گود حصارک وظیفه قانونی داریم و تصمیمات مهمی در این رابطه گرفته خواهد شد.

او  با بیان اینکه باید مسکن درخور شأن شهروندان این مجتمع تهیه و تدارک دیده شود، ادامه داد: علاوه بر این، پنج میلیون تومان نیز به‌صورت بلاعوض برای هزینه جابه‌جایی به ساکنان این بافت اختصاص پیدا می‌کند.

قاسم‌پور افزود: شهرداری کرج موظف است طی مدت دو هفته با همکاری مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای رفاه مسکن جدید را تأمین کند و به موازات آن اطلاع رسانی لازم جهت تخلیه فوری صورت بگیرد.

هشدار درباره فاجعه خطرناک‌تر از مترو پل| گود حصارک جان ۷۲ خانواده را تهدید می‌کند

منبع: ایمنا

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید