استادیوم فرانکو سنسی پروژه‌ای است که هنوز تکمیل نشده است. این استادیوم که توسط Gino Zavanella طراحی شده، ظاهری آینده‌ای و طراحی دارد که در آن کل ساختار با سلول‌های فتوولتائیک گچ شده است.

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

۱. بزرگترین ساختمان خورشیدی جهان

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

 به گزارش سلام نو،‌ بزرگترین ساختمان خورشیدی جهان به تازگی در دژو واقع در شمال غربی استان چین به نام شانگدونگ افتتاح شده است. این ملک در یک منطقه عظیم به مساحت ۷۵۰۰۰ متر مربع پراکنده شده است و در درجه اول دفاتر مسکونی است. طراحی ساختمان از ساختار صفحه سان الهام گرفته شده است. به غیر از دفاتر، این ساختمان همچنین دارای فضاهایی برای تأسیسات تحقیقاتی، نمایشگاه‌ها، جلسات و آموزش‌ها و همچنین یک هتل پایدار خواهد بود. علاوه بر بهره‌برداری از انرژی خورشیدی در مقیاس عظیم، ساخت ساختمان نیز با صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف انرژی به صورت سبز انجام شده است. این ساختمان همچنین میزبان چهارمین کنگره جهانی شهر خورشیدی خواهد بود.

۲. خانه اکو توسط شرکت طراحی اسپانیایی ارلی

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

این خانه مدرن و پایدار توسط ارلی از اسپانیا طراحی شده است. انرژی این خانه با انرژی خورشیدی تامین می‌شود و تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای زندگی مدرن و سازگار با محیط زیست را دارد.  طراحی خانه بسیار شیک است زیرا طراح توانسته است با مخفی کردن پنل‌های خورشیدی روی پشت بام با ساخت سقف دوم که زاویه ۴۵ دقیقه شیب دار دارد، جذابیت زیبایی شناسی ویلا را حفظ کند. به این ترتیب، خانه بسیار شیک به نظر می‌رسد و پنل‌های خورشیدی نیز در معرض نور خورشید بهینه قرار می‌گیرند تا عملکرد آنها را ممکن کند. وجود سقف دوتایی همچنین تهویه مناسبی را ممکن می‌سازد و سیستم لوور در دیوارها نیز تضمین می‌کند که داخل در طول روز خنک‌تر و در طول شب گرم‌تر باقی می‌ماند. این خانه همچنین در روزهایی که خورشید بیرون نمی‌آید یا اگر پنل‌های خورشیدی از کار بیفتند، انرژی خود را از ژنراتور زمین گرمایی تامین می‌کند.

۳. ورزشگاه خورشیدی توسط تویو ایتو در تایوان

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

 این استادیوم اژدها مانند با انرژی خورشیدی پایدار، در کائوسیونگ، تایوان واقع شده است و زاییده افکار معماران ژاپنی تویو ایتو است. این ساختمان قابل توجه دارای ۸۸۴۴ پنل خورشیدی است که بر روی پشت بام نصب شده است و می‌تواند ۵۰۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. این سازه از مواد خام تایوان ساخته شده است که کاملا قابل استفاده مجدد است. این سازه در ۱۹ هکتار زمین به غیر از ۷ هکتار که برای فضاهای عمومی سبز، یک حوض زیست محیطی، پارک‌های ورزشی و مسیرهای دوچرخه سواری استفاده می‌شود، پراکنده شده است. این استادیوم بزرگترین ورزشگاه خورشیدی در آسیا خواهد بود!

۴. کلبه آلپاین مونت روزا با انرژی خورشیدی

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

 کلبه آلپ مونته روزا از راه دور در کوه‌های آلپ سوئیس واقع شده است و یک ساختمان پایدار است که جذابیت بسیار آینده نگرانه‌ای دارد. این طراحی فوق مدرن همراه با فناوری ساختمان با تکنولوژی بالا، ۹۰ درصد از نظر انرژی خودکفا است.

۵. استادیوم فرانکو سنسی: استادیوم خورشیدی رم

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

استادیوم فرانکو سنسی پروژه‌ای است که هنوز تکمیل نشده است.  این استادیوم که توسط Gino Zavanella طراحی شده، ظاهری آینده‌ای و طراحی دارد که در آن کل ساختار با سلول‌های فتوولتائیک گچ شده است. این استادیوم در رم، ایتالیا ساخته می‌شود و علاوه بر استادیوم، شامل موزه فوتبال، سالن‌ها و رستوران‌ها می‌شود. بیرون استادیوم دارای یک صفحه نمایش LED است که پیام ها را می‌خواند.

۶. پردیس موسسه مصدر: اکو ساختار ابوظبی

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

امارات، جدا از اینکه یک تولیدکننده بزرگ نفت است، اکنون علاقه شدیدی به کاهش ردپای کربن دارد.  شهر مصدر در ابوظبی اکنون دارای پردیس موسسه مصدر است که یک ساختمان پایدار است که توسط فاستر و شرکا طراحی و ساخته شده است. این ساختمان از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند و انرژی بیشتری از آنچه واقعا نیاز دارد تولید می‌کند. انرژی مازاد باقی‌مانده برای تامین برق محله استفاده می‌شود.

۷. BMW Welt شاهکار خورشیدی در مونیخ

عکس عجیب‌ترین ساختمان‌های سبز دنیا!

 طراحی جدیدترین ساختمان به نام BMW Welt، ادای احترام سبز به غول مهندسی خودرو آلمان BMW است. این ساختمان توسط یک معمار مشهور جهان به نام Wolf Prix of COOP HIMMELB(L)AU طراحی شده است و به عنوان دفتر شرکت برای تحویل خودرو و توسعه تجربه برند عمل می‌کند. این ساختمان که در مونیخ واقع شده است دارای یک سقف ابری خواهد بود که از ۳۶۶۰ سلول خورشیدی تشکیل شده است که حداقل ظرفیت ۸۲۴ کیلووات بر ثانیه (کیلووات پیک) را تامین می‌کند. داخل دارای سطوحی است که از نظر حرارتی کارآمد هستند و بنابراین نیاز به تهویه مطبوع کاهش می‌یابد زیرا تهویه هوای خوبی نیز وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید