اوکراین از امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه برای سفر به کی‌یف پیش از پایان یافتن ریاست کشورش بر اتحادیه اروپا در ۳۰ ژوئن دعوت کرد.

وزیر خارجه اوکراین از ماکرون برای سفر به کی‌یف دعوت کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه حمله اش به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه را شروع کرد تا کنون چندین تن از رهبران کشورهای خارجی به پایتخت اوکراین و نواحی اطراف آن سفر کرده‌اند.

با این حال ماکرون یکی از غایب‌های برجسته جمع این رهبران بوده و کی‌یف از او بابت درخواست از اوکراین برای دادن امتیاز به روسیه با هدف پایان دادن به جنگ انتقاد کرده است.

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با شبکه خبری فرانسوی ال.سی.آی از امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواست به کی‌یف سفر کند و همچنین از ماکرون خواست به جهت کمک به جنگ کشورش علیه نیروهای روسیه تسلیحات بیشتری بفرستد.

کولبا اظهار کرد: خوب است که اگر که ماکرون در طی ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا (به اوکراین بیاید)  و بهترین چیز این است که او با تحویل تسلیحات بیشتر به اوکراین به آنجا بیاید.

او اضافه کرد: این با ارزش‌ترین کمکی است که ما می‌توانیم از فرانسه دریافت کنیم.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا و مقامات رده بالای اتحادیه اروپا از زمانی که روسیه نیروهایش را از سمت پایتخت اوکراین عقب کشید تا تمرکز عملیاتش در این کشور را بر شرق بگذارد، به شهر کی‌یف سفر کرده‌اند.

کاترین کولونا، وزیر خارجه جدید فرانسه روز دوشنبه به شهر کی‌یف رفت و به این ترتیب اولین سفر یک مقام ارشد دولت فرانسه به آنجا از زمان شروع جنگ را رقم زد.

اما ماکرون و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هنوز به کی‌یف سفری نداشته‌اند و هم فرانسه و هم آلمان با انتقادات از سمت هم‌پیمانانشان از بابت کم کاری در حمایت از اوکراین در جنگش علیه روسیه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

ماکرون نیز خودش از این بابت که با پوتین ارتباط برقرار کرده مورد حمله قرار گرفته، در حالی که شولتس از بابت عدم ارسال تسلیحات کافی به کی‌یف مورد انتقاد واقع شده است.

ماکرون روز سه‌شنبه گفت که مایل است "در زمانی خوب و در شرایطی درست" به کی‌یف سفر کند.

کولبا خاطر نشان کرد که سفر از جانب ماکرون "در دستور کار قرار دارد." این دیپلمات ارشد اوکراین اضافه کرد شهر سورودونتسک واقع در شرق اوکراین صحنه درگیری‌های خیابانی بوده و تقاضا کرد که راکت‌اندازها و ادوات توپخانه ارتش را در آنجا تقویت کنند.

او همچنین از کشورها خواست با تصویب قوانینی اجازه به تصرف دارایی‌های روسیه با هدف بازسازی اوکراین را بدهند. کولبا گفت:‌ ما نباید به پوتین نتیجه‌ای را بدهیم که به او اجازه نجات وجهه‌اش را بدهد، در غیر این صورت او به تهاجمش ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید