مقامات جدید منطقه اوستیای جنوبی در گرجستان شامگاه دوشنبه از انصراف خود از برگزاری همه‌پرسی برای الحاق به روسیه خبر دادند.

انصراف اوستیای جنوبی از برگزاری همه‌پرسی برای الحاق به روسیه

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «آلن گاگلویف» رئیس منطقه اوستیای جنوبی دیشب (دوشنبه) در فرمانی با اشاره به «ابهام در مورد تبعات حقوقی» این همه پرسی، برگزاری آن را رد کرد.

پیشتر «آناتولی بیبیلوف» رئیس قبلی این منطقه برای برگزاری این همه‌پرسی تصمیم گرفته بود و زمان آن هم ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) پیش‌بینی شده بود.

رئیس جدید منطقه اوستیای جنوبی همچنین بر غیرقابل قبول بودن تصمیم یکجانبه از طریق همه پرسی در مورد مسائل مربوط به حقوق و منافع مشروع فدراسیون روسیه تاکید کرده است و همچنین «برگزاری بدون تاخیر، رایزنی با طرف روسی در مورد همه مسائل مربوط به ادغام بیشتر اوستیای جنوبی و فدراسیون روسیه» را خواستار شد.

در تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) مقامات اوستیای جنوبی خبر دادند که بیبیلوف فرمان برگزاری همه‌پرسی برای الحاق به روسیه را امضا و از آن با عنوان «آرزوی تاریخی» ساکنان این سرزمین کوچک منطقه قفقاز برای پیوستن کشور هم‌مرز روسیه، کرده است.

یک ماه پیش از آن، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پیوستن اوستیای جنوبی و شمالی به روسیه را نخواهد پذیرفت.

روسیه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، نائورو و سوریه استقلال اوستیا از گرجستان را به رسمیت شناخته اند.

اوستیای جنوبی در آگوست ۲۰۰۸ و در جنگی پنج روزه با وساطت روسیه ازگرجستان جدا شد. اوستیای شمالی هم اکنون بخشی از روسیه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید