رزمایش نیروی دریایی آمریکا درست پس از پایان رزمایش سه هفته‌ای نیروی دریایی چین در منطقه انجام شده و دولت پکن می‌گوید از نزدیک این رزمایش را رصد می‌کند.

آمریکا در محل استقرار ناو هواپیمابر چینی رزمایش برگزار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش‌ها، نیروی دریایی ایالات متحده تمرینات دوگانه‌ای را با ناوهای هواپیمابر خود در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب شرقی اوکیناوا برگزار کرد که در نزدیک محل استقرار ناوگروه هواپیمابر لیائونینگ چین، است.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، رزمایش نیروی دریایی آمریکا درست پس از پایان رزمایش سه هفته‌ای نیروی دریایی چین در منطقه انجام شده و دولت پکن می‌گوید از نزدیک این رزمایش را رصد می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند، درصورتیکه آمریکا از نظر نظامی در سراسر تنگه تایوان دست به اقدامی نظامی و درگیری احتمالی بزند، این منطقه به یکی از اصلی‌ترین صحنه‌های نبرد مبدل می‌شود. این منطقه از نظر استراتژیک بسیار مهم است و رزمایش‌های آمریکا درست پس از پایان رزمایش سه هفته‌ای ارتش آزادی بخش خلق چین انجام شده که به معنای اقدامی تحریک آمیز است.

یک اندیشکده مربوط به تحقیقات استراتژیک در دریای چین جنوبی مستقر در پکن اعلام کرد: ناوگروه آمریکایی آبراهام لینکلن و رونالد ریگان به سمت آب‌های جنوب شرق اوکیناوا حرکت کرده و رزمایش دو گانه‌ای را در روزهای شنبه و یکشنبه انجام دادند.

این اندیشکده همچنین اعلام کرد، درحالیکه یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در توئیتر خود برگزاری این رزمایش دوگانه را اعلام کرده بود، اما محل آن را فاش نساخت. اما از آنجایی که یک ماهواره تجاری تصویری را از یکی از این ناوها در منطقه روز یکشنبه گرفته بود، تایید کرد که رزمایش آمریکا در جنوب شرق اوکیناوا انجام شده است.

همچنین یک تحلیلگرد دفاعی مستقر در پکن نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: هم آمریکا و هم چین ناوهای هواپیمابر را برای رزمایش به یک منطقه اعزام کردند که این نشان دهنده ارزش بالای استراتژیک این منطقه به شمار می‌رود.

این تحلیلگر همچنین افزود: آمریکا با اعزام این دو ناو به منطقه پس از انجام رزمایش چین، تلاش می‌کند تا از نیروهای جدایی طلب و حامی استقلال تایوان و همچنین نظامی گری ژاپن حمایت کند و با این کار، سیگنال‌های نادرست می‌فرستد و می‌تواند اوضاع منطقه را بدتر کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید