بعد از استقلال آذربایجان در سال ۱۹۹۱ این بنا دربردارنده ی سازمان ها و شرکت های تجاری بسیاری بود و بعد از نوسازی کامل بنا , تمامی شرکت‌های تجاری به مکان‌‎های دیگری انتقال یافتند و دفاتر فقط به سازمان های دولتی اختصاص یافتند.

خانه دولت ساختمانی دولتی در باکو

به گزارش سلام نو، خانه دولت باکو (حکومت اوی Hökumət evi ) یک ساختمان دولتی که وزارتخانه های مختلف جمهوری آذربایجان در آن جای دارند است که واقع در خیابان نفتچی لر , روبروی بلوار باکو میباشد. قسمت پشتی ساختمان روبروی خیابان شلوغ عزیر حاجی‌بیوو از نواحی مرکزی باکو می باشد.

خانه دولت ساختمانی دولتی در باکو

ساختمان خانه دولت بین سال های ۱۹۳۶ و ۱۹۵۲ با ظرفیت ۵۵۰۰ نفری طراحی و بنا شده است. ساخت و ساز این بنا همچنین به ساخت میدان لنین در مقابل خانه دولت انجامید. بعد از جنبش استقلال این میدان به میدان آزادی (Azadliq Square) تغییر نام پیدا کرد و مجسمه  لنین از آنجا برداشته شد و بجای آن پرچم بزرگ  آذربایجان برافراشته گردیده است.

خانه دولت ساختمانی دولتی در باکو

بعد از استقلال آذربایجان در سال ۱۹۹۱ این بنا دربردارنده ی سازمان ها و شرکت های تجاری بسیاری بود و بعد از نوسازی کامل بنا , تمامی شرکت ها ی تجاری به مکان های دیگری انتقال یافتند و دفاتر فقط به سازمان های دولتی اختصاص یافتند. در سال ۲۰۰۶ دولت آذربایجان اقدامات نوسازی این بنا را آغاز کرده و پروژه را در سال ۲۰۱۰ به پایان رساند. خانه دولت باکو به دلیل واقع بودن در مرکز شهر یکی از پر بازدید ترین جاذبه های آذربایجان می باشد.

منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید