کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد حداقل تا ماه آینده شاخص کل رشد یا افت عجیبی نداشته باشد و محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تا یک میلیون و۶۵۰هزار واحد محدوده نوسانی در روزهای پیشروی شاخص خواهد بود.

پیش‌بینی بورس در خرداد ۱۴۰۱ / بورس در خرداد صعودی خواهد بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس تحلیل کارشناسان می‌توان گفت ادامه مسیر شاخص هم وزن همچنان صعودی خواهد بود. شاخص کل نیز در احتمالا در محدوده فعلی خود درجا بزند و روندی رنج و خنثی داشته باشد.

با توجه به اینکه شاخص کل توانست به کمک نمادهای بزرگ بازار دیروز مقاومت یک میلیون ۶۰۰ هزار واحدی را در هم بشکند؛ به نظر می‌رسد حداقل تا ماه آینده شاخص کل رشد یا افت عجیبی نداشته باشد و محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تا یک میلیون و۶۵۰هزار واحد محدوده نوسانی در روزهای پیشروی شاخص خواهد بود.

محمد مهدی سماواتی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: علاوه بر مقاومت‌های تکنیکالی شاخص کل تا پیش از کانال یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد این محدوده از نظر روانی نیز مانعی جدی برای عبور شاخص کل از این محدوده بوده است اما در معاملات روز گذشته شاخص بورس به کفِ پیش‌گویی واعظی رسید و بلاخره مقاومت خود را شکست.

وی افزود: در میان صنایع نیز با توجه به افزایش نرخ دلار بسیاری از صنایع دلاری با اقبال سهامداران همراه شدند و صنایع ریالی نیز با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی توجه سهامداران را به خود جلب کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود اغلب سهام بازار در محدوده فعلی کمی اصلاح داشته باشند. در مقطع فعلی تنها در میان صنایع گردش نقدینگی خواهیم داشت اما چشم انداز مذاکرات برجام می‌تواند روند کنونی بازار را تغییر دهد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد حداقل تا ماه آینده شاخص کل رشد یا افت عجیبی نداشته باشد و محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تا یک میلیون و۶۵۰هزار واحد محدوده نوسانی در روزهای پیشروی شاخص خواهد بود.

سماواتی تشریح کرد: با توجه به تغییراتی که صنعت فلزات اساسی رخ داده، انتظار می‌رود تقاضای بازار به سمت فلزی‌ها گردش داشته باشد و همچنین با در نظر گرفتن نقدینگی موجود در صنایع کوچک، این صنایع در مقایسه با صنایع بزرگ پیشتاز خواهند بود.

سماواتی در پایان افزود: بنابراین می‌توان گفت ادامه مسیر شاخص هم وزن همچنان صعودی خواهد بود. شاخص کل نیز در احتمالا در محدوده فعلی خود درجا بزند و روندی رنج و خنثی داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید