با این حال، بین این اشتباهات، موفقیت‌های غیرقابل انکاری وجود دارد. عروسک‌هایی که نه تنها زیبا یا مملو از لوازم جانبی دقیق هستند، بلکه عروسک‌هایی هستند که اهداف آرزویی را برای دختران در سراسر جهان نشان می‌دهند.

۴ مورد از عجیب ترین عروسک‌های باربی که در تاریخ ساخته شده‌اند / عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: همه عروسک‌های باربی یکسان نیستند. برخی از آنها باورنکردنی هستند و برخی دیگر بیش از حد عجیب و غریب هستند. اکثر کودکان در تمام دوران‌ کودکی به باربی علاقه‌مند هستند.

باربی از زمان ایجادش در سال ۱۹۵۹ توسط کارآفرین روث هندلر، یک چهره تفرقه‌انگیز در فرهنگ پاپ بوده است. در حالی که برخی وجود تطبیق پذیری باربی را ستایش می‌کنند، که زودتر از سایرین در زمینه‌هایی مانند اکتشاف فضایی به او شغل داده شده بود، این عروسک همچنین به عنوان یک نمایش بیهوده و تجاری از همه چیزهایی که در بازاریابی زیاد اشتباه است دیده می‌شود.

با این حال، غیرقابل انکار است که باربی یک پدیده بین‌المللی است، با طیف متنوعی از سبک‌ها، مشاغل، لوازم جانبی، مجموعه‌های بازی و اسپین‌آف‌ها به عنوان موفق‌ترین خطوط اکشن فیگور برای پسران، اما باربی این کار را انجام داده است. باربی از زمان اولین ورودش در اواخر دهه پنجاه، بارها به عنوان یک میله برق گیر برای گفتگو بوده است، ماتل اغلب برخی از عروسک ها را پیکربندی می‌کند یا به سادگی آنها را به طور کامل از قفسه‌ها بیرون می‌آورد. این عروسک همچنین الهام‌بخش طراحان مد واقعی در سراسر جهان بوده است و ماتل مشتاق است تا از نام‌های بزرگ مد دعوت کند تا لباس‌هایی را برای این شخصیت طراحی کنند.

با این حال، بین این اشتباهات، موفقیت‌های غیرقابل انکاری وجود دارد. عروسک‌هایی که نه تنها زیبا یا مملو از لوازم جانبی دقیق هستند، بلکه عروسک‌هایی هستند که اهداف آرزویی را برای دختران در سراسر جهان نشان می‌دهند. باربی به همان اندازه که تبلیغ کرده است موانع را شکسته است و تأثیر او بر چشم انداز فرهنگی غیرقابل انکار است. در اینجا چند باربی عجیب و غریب و شگفت انگیز از شصت سال تاریخ ماتل آورده شده است.

تراشیدن سرگرم کننده

۴ مورد از عجیب ترین عروسک‌های باربی که در تاریخ ساخته شده‌اند / عکس

در آگهی تجاری این عروسک ادعا شده است: "تنها ریش یک پسر برای اصلاح دوباره رشد می کند!" اما من به عنوان یک پسر می‌توانم تأیید کنم که ریش من قطعا ۱۰۰٪ دوباره رشد می‌کند. این خوش شانسی است و من از اصلاح دوباره آن لذت می‌برم. ریش این عروسک‌ها به همان روشی کار می‌کند که لیوان دایناسور روی آن کار می‌کند: گرما باعث می‌شود ریش از بین برود و وقتی پلاستیک خنک شود، ریش برمی‌گردد، درست مثل زندگی واقعی! این یک ترفند تمیز است، اما نمی‌توان انکار کرد که این یک اسباب بازی عجیب است که برای دختران طراحی شده است.

یک خانه رویایی

۴ مورد از عجیب ترین عروسک‌های باربی که در تاریخ ساخته شده‌اند / عکس

بکی یک نوجوان در یک صندلی چرخدار صورتی است که واقعا به خوبی نشسته است و از فعالان ناتوانی استقبال می‌شود. تا زمانی که سعی نکردند او را در خوابگاه قرار دهند. معلوم می‌شود که صندلی بکی حتی در داخل درب ورودی خانه رویای باربی نمادین قرار نخواهد گرفت، به جز اینکه به آسانسور، که تنها دلیل آن است که هر کسی نیاز به یک آسانسور در خانه دارد. این نظارتی است که بسیاری از مردم در مورد آن خوشحال نیستند.

اسب باربی

۴ مورد از عجیب ترین عروسک‌های باربی که در تاریخ ساخته شده‌اند / عکس

وقتی بزرگ می‌شدم، یک حقیقت مدام بر بچه‌های هم سن و سال من تحمیل می‌شد: پسرها مانند کامیون‌ها، دختران مانند اسب‌ها. در حالی که این جدایی جنسیتی به چالش کشیده می‌شود، (کونان بربر سوار بر اسب و باربی صاحب یک جیپ) پیام واضح بود: اسب ها زیبا هستند و بهترین دوست یک دختر هستند. اسبی که یک یال بلوند زیبا و بسیار مضحک دارد که می‌توانید آن را شانه کنید، ببافید و به طرز وحشتناکی با زباله‌های چسبنده‌ای که بچه‌ها روی دستانشان دارند همیشه در هم پیچیده شوید. او حتی یک آهنربا در دهان خود دارد، شبیه به سگ باربی تانر، بنابراین می‌تواند سیب بخورد.

باربی رژیمی

۴ مورد از عجیب ترین عروسک‌های باربی که در تاریخ ساخته شده‌اند / عکس

این باربی که در سال ۱۹۶۳ معرفی شد، تصویری بسیار خوب از آنچه به نظر من مدیران ماتل احتمالا فکر می‌کردند دختران نوجوان در دهه شصت می‌خواستند را نشان می‌دهد: دختری شیک که درست مانند آنها، مسئولیت‌های سبک و سبک نوجوانی را بر عهده داشت. درست مانند آنها، این دختران باربی را پیدا می‌کنند که با لباسی زیبا اما محافظه کارانه، ساعتی برای مراقبت از زمان، جعبه چوب شور و کتابی در مورد رژیم غذایی است. تنها صفحه داخل آن کتابچه راهنمای مفیدی است که می‌گوید "نخور!" بدیهی است که گنجاندن آن روی یک اسباب بازی بسیار مشکل ساز است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید