۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 55354885

آلمان یکی از مهم‌ترین شرکای اقتصادی و تجاری مراکش است که حدود ۳۰۰ شرکت آلمانی در این کشور فعالیت دارد.

سفیر جدید برلین در رباط مستقر شد

سفیر آلمان در مراکش استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه این کشور تقدیم کرد؛ اقدامی که گامی جدید برای خاتمه بخشیدن به بحران ۹ ماهه و برقراری همکاری جدید بین دو کشور قلمداد می‌شود.

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از العربی الجدید نوشت: ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراکش با روبرت دولگر، دیپلمات آلمانی دیدار کرد و دولگر یک روز پس از ورودش به رباط، استوارنامه خود را به عنوان سفیر تام الاختیار و فوق العاده آلمان به او ارائه داد.

آلمان یکی از مهمترین شرکای اقتصادی و تجاری مراکش است که حدود ۳۰۰ شرکت آلمانی در این کشور فعالیت دارد و یکی از برجسته‌ترین حامیان مالی آن در برنامه‌های همکاری دوجانبه است.

دولگر قبل از انتصابش به عنوان سفیر مراکش، مدیر بخش جنوب صحرای آفریقا و منطقه ساحل در وزارت خارجه آلمان بود. او همچنین در اواسط دهه ۱۹۹۰ رئیس دیپلماسی آلمان در بورکینافاسو بود.

سفیر جدید، کارشناس امور دیپلماتیک در خاورمیانه نیز است، زیرا او قبل از اینکه رئیس بخش خاورمیانه در وزارت خارجه آلمان شود، ریاست بخش بحران‌های لبنان در وزارت خارجه آلمان را بر عهده داشت.

دولگر بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سمت مشاور سفارت آلمان در ترکیه را برعهده داشت. او همچنین تعدادی از مأموریت‌های دیپلماتیک در کشورهای اروپایی و آسیایی را نیز برعهده داشت.

پیشتر و در پی موضع گیری آلمان درخصوص پرونده صحرای غربی، مراکش سفیر خود را از برلین فراخواند و روابط دو کشور به تیرگی گرایید.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید