سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که یک فروند «میگ -۲۹» اوکراینی در درگیری هوایی با جنگنده‌های روسی سرنگون شد.

سرنگونی ۱۰ پهپاد اوکراینی در یک روز توسط روسیه

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه آماری از میزان خسارات وارده به نیروهای اوکراینی و اقدامات ارتش روسیه ارائه داد.

کوناشنکوف درباره ساقط کردن پهپادهای اوکراینی گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در طول روز ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را در منطقه خارکف، منطقه خرسون، منطقه زاپروژیا، جمهوری خلق دونتسک و همچنین در منطقه شهر لوهانسک منهدم کردند.

علاوه بر این، دو موشک تاکتیکی «توچکا-یو» در منطقه شهرک پتروفسکویه در لوهانسک سرنگون شد و یک پرتابه موشک «اسمرچ» نیز در منطقه دونتسک منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که یک فروند «میگ -۲۹» اوکراینی در درگیری هوایی با جنگنده‌های روسی سرنگون شد.

وی در ادامه افزود: در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، ۱۴۶ فروند هواپیما، ۱۱۲ فروند بالگرد، ۶۸۳ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۲۸۱ سامانه موشکی ضدهوایی، ۲۷۵۶ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۱۶ موشک انداز چندگانه، یک هزار و ۲۳۴ عراده توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۵۶۳ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراینی منهدم شده است.

کوناشنکوف ادامه داد که نیروهای موشکی روسیه ۹ سنگر و منطقه متمرکز نیروهای اوکراینی را منهدم کردند، همچنین یک سامانه «بی ام -۲۱ گراد» (BM-۲۱ Grad) و یک توپخانه را هدف قرار دادند. همچنی هوانوردی نیروهای مسلح روسیه در یک روز ۳۸ هدف نظامی اوکراینی را با موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار داد.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید.

همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید