مملیکا؛ بلاگر و راهنمای سفره، به ماجراجویی علاقه داره و تا الان به ۲۸ کشور دنیا سفر کرده. اون لیسانس مکانیک داره و قبل از استعفا از شغلش، حدود ۸ سال در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده. این ایرانگرد و جهانگرد در سفری به کشور زیبای بولیوی از تجربه‌ی متفاوت بودن در ارتفاع می‌گه، پس با ما همراه باشید تا بیشتر از بولیوی و سپری کردن زمان در این جغرافیا بدونیم.

رانندگی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری، روایت مملیکا از سفر به بولیوی

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا از گشت در منطقه اویونی در بولیوی و تجربه رانندگی در این منطقه با ارتفاعی قابل توجه می‌گه: "این‌ها برخی عکس‌های روز دوم و سوم گشت ۳ روزه منطقه اویونی هستند. روز اول دریاچه نمک بود. جذاب‌ترین نکته این مناطق ارتفاع اون بود. وقتی در مناطقی رانندگی ‌می‌کردی که خشک و کویری بود و اگر خبر نداشتی فکر می‌کردی داری در دشت‌های هم سطح دریا می‌ری جلو، ولی وقتی می‌فهمیدی بین ۳۵۰۰ الی ۵۰۰۰ متر ارتفاع داری و در حال رانندگی هستی، یه حس دیگه داشت. سر دردها که میومد سراغت یا وقتی کمی روی شیب راه می‌رفتی به نفس نفس میوفتادی، تازه می‌فهمیدی یه فرقی داره با جاهای قبلی که رفتی."

رانندگی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری، روایت مملیکا از سفر به بولیوی

اون از تجربه آبتنی در آب گرم منطقه این‌طور می‌گه: "دریاچه‌هایی که در اون ارتفاعات بود و پرنده‌هایی که اونجاها بودن خیلی عجیب بود. فلامینگوی صورتی قبلا در کنیا دیده بودم، در دشت‌های کم ارتفاع، ولی اونجا تو اون ارتفاع اصلا توقعشو نداشتم. هوا سرد بود و شب دوم جایی که خوابیده بودیم آب یخ زده بود بیرون. اما کنار همون دریاچه در آب گرمش شنا کردیم شب و صبح مجدد رفتیم در حالی که کناره‌های دریاچه یخ زده بود، خیلی‌ها در اون آب گرم شنا می‌کردن، در آب گرم آتشفشانی منطقه. تنوع محیطی زیاد بود. فکر می‌کردم اونجاها فقط دریاچه نمک داره، ولی جاهای جذاب دیگری هم داشت."

رانندگی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری، روایت مملیکا از سفر به بولیوی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید