سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که نیروهای روسیه از آغاز جنگ اوکراین، بیش از ۱۴۰ جنگنده، ۱۱۰ بالگرد و ۶۵۰ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

سرنگونی ۱۴۰ جنگنده و ۶۵۰ پهپاد اوکراینی
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که نیروهای روسیه از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، بیش از ۱۴۰ جنگنده، ۱۱۰ بالگرد و ۶۵۰ پهپاد را سرنگون کرده‌اند.

بر اساس گفته کوناشنکوف، نیروهای روسیه ۲۷۹ سامانه‌های موشکی زمین به هوا، ۲۶۵۴۶ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۰۷ سامانه‌های پرتاب چندکاره موشک، ۱۱۸۹ توپ و خمپاره انداز و ۲۴۹۲ موتور ویژه نظامی را هدف قرار دادند.

کوناشنکوف در ادامه گفت: «موشک‌های بسیار دقیق روسیه طی شب گذشته پنج سایت نظامی اوکراین را از جمله چهار سایت ذخیره سوخت و مهمات را هدف قرار دادند».

روز گذشته (جمعه)، رسانه‌های غربی گزارش کردند که ارتش انگلیس حدود ۸ هزار نظامی برای شرکت در رزمایش‌های گسترده به شرق اروپا اعزام می‌کند و همچنین در اقدام مشترک با ناتو و نیروهای اعزامی مشترک ده‌ها تانک را مستقر خواهد کرد.

طبق این گزارش، ده‌ها تانک در تابستان امسال منطبق با برنامه‌هایی که از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین تقویت شده، در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی مستقر خواهند شد. ده‌ها هزار نیروی ناتو و نیروهای اعزامی مشترک که فنلاند و سوئد را شامل می‌شود به آن‌ها ملحق خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید