مبین کروندی؛ بلاگر و ماجراجوی سفره، اون علاقه‌مند به دره‌نوردی و آبشارگردیه. با وجود مشغله‌های کاری، کلی ایرانگردی و طبیعتگردی کرده. مبین در سفری به استان بی‌نظیر لرستان، از تنگه و آبشار پیازه خرم‌آباد دیدن و چشماش رو با زیبایی‌های این طبیعت مثال‌زدنی حسابی نوازش می‌کنه. با ما همراه باشید تا با روایت مبین بیشتر و بهتر از این دو موقعیت مکانی بدونیم.

ماجراجویی مبین کروندی در طبیعت زیبای تنگه و آبشار پیازه خرم‌آباد، لرستان

سلام نو - سرویس گردشگری: مبین تو صفحه اینستاگرامش (mobin_karvandi) از تنگه پیازه خرم‌آباد لرستان و ویژگی‌های منحصر به فرد این تنگه این‌طور می‌گه: "تنگ پیازه منطقه‌ای سرسبز است که دارای آبشار و حوضچه‌های پلکانی است. این منطقه از دیدنی‌های جذاب استان لرستان است. تنگ پیازه در بیست کیلومتری شهر خرم‌آباد در مسیر الشتر در منطقه زرین چغا در استان لرستان واقع شده است. تنگ پیازه منطقه‌ای چشم‌نواز با طبیعتی بکر است. این منطقه که در بیست کیلومتری شهر خرم‌آباد در مسیر جاده سلسله در منطقه زرین چغا واقع ‌شده دارای آبشار و حوضچه‌های پلکانی است که شما را بخود می‌کشاند. قسمت‌های زیادی از سنگ‌های داخل تنگ پوشیده از گلسنگ، استونمای زیبایی را خلق می‌کند. تنگ پیازه به علت بارندگی‌های منظم، طبیعتی دلربا و چشم‌نواز دارد و آب و هوای بی‌نظیر آن شما را مدهوش می‌کند. این تنگ در بخش بسطام خرم‌آباد واقع شده و حدود چهار ساعت و نیم پیاده روی سخت دارد. حوضچه‌های پلکانی این تنگه هر کدام دو تا سه متر عمق دارند و آب تنی در آن‌ها لذت‌بخش است."

ماجراجویی مبین کروندی در طبیعت زیبای تنگه و آبشار پیازه خرم‌آباد، لرستان

اون در ادامه‌ی سفرش به آبشار تنگه پیازه می‌ره و به خوبی از نحوه رسیدن به این آبشار زیبا، تاریخچه منطقه و آب‌وهوای اون‌جا تعریف می‌کنه: "تنگ پیازه که دارای آبشار و حوضچه‌های پلکانی است، در مسیر جاده الشتر و بریدگی زرین چغا، به سمت روستای بسطام و بعـد از تنگ حسـن و نرسیـده به روستای چم تکله قرار گرفته است. حوضچه پلکانی تنگه پیازه؛ منطقه زرین چغا ی خرم آباد، یکی از دیدنی‌های لرستان و از مناطق سرسبز و با بهارهای دل‌انگیزه. این منطقه، جایی به اسم پاتپه چغا وجود داره که مربوط به دوره اشکانیانه. زرین چغا، منطقه‌ایه که هر قسمتش داستانی برای گفتن داره، از پوشش گیاهی که درخت‌های بلند و دشت‌های مخملی داره تا آبشارها و حوضچه‌های زیبا و منحصر به فرد. برای رفتن به آبشار تنگه پیازه، بهتره مسیر رو به دو قسمت تقسیم کنید، از ابتدای تنگه تا محل تلاقی دو دشت زیبا و چشم‌نواز گهواره و تنگه پیازه رو طی ۲۰ دقیقه طی کنید و با یه استراحت کوتاه، بقیه مسیر رو تا تنگه پیازه برید. تنگه پیازه به سبب بارندگی‌های منظم، طبیعتی دلربا و چشم نواز داره، و آب و هوای بی‌نظیری برای استشمام داره."

ماجراجویی مبین کروندی در طبیعت زیبای تنگه و آبشار پیازه خرم‌آباد، لرستان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید