سفیر اروگوئه در روسیه گفت: در سال ۲۰۲۱، حدود ۸۰ شرکت اروگوئه‌ای محصولات خود را به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار به روسیه صادر کرده‌اند.

اروگونه با تحریم‌های اقتصادی غرب علیه روسیه مخالفت کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: "دانیل کاستیوس" سفیر اروگوئه در روسیه خاطر نشان کرد: به رغم اوضاع کنونی و انتقادها از روسیه در مورد عملیات ویژه مسکو در اوکراین، اروگوئه از تحرم‌های مالی و اقتصادی علیه روسیه حمایت نکرده و نخواهد کرد. حفظ منافع اروگوئه در مسیر تقویت تجارت و روابط خوب با مسکو است.

این دیپلمات اروگونه عنوان کرد: لازم است به همکاری با مقامات و شرکت‌های روس برای یافتن راه‌حل در مورد مشکلات ایجاد شده به دلیل تحریم ها و در ادامه بهره بردن از فرصت های جدید ادامه دهیم.

کاستیوس تصرح کرد که در سال ۲۰۲۱، حدود ۸۰ شرکت اروگوئه‌ای محصولات خود را به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار به روسیه صادر کرده اند و واردات کالا ها از روسیه به اروگونه حدود ۱۰۱ میلیون دلار بوده است.

غرب به سرکردگی امریکا به بهانه جنگ اوکراین، تحریم های گسترده ای علیه روسیه اعمال کرده است که پیامدهای اقتصادی منفی برای اروپا و جامعه جهانی به دنبال خواهد داشت.

حدود ۳ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد و سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید