لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از آلمان برای این تصمیم «قابل توجه» تشکر کرد و گفت: این سامانه‌ها واقعا توانایی اوکراین را افزایش می‌دهند.

تصمیم آلمان برای ارسال تجهیزات سنگین به اوکراین
به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس دفاعی در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در خاک آلمان، از تصمیم این کشور برای ارسال تانک‌های ضدهوایی «ژپراد» به اوکراین خبر داد.

او همچنین گفت که این کشور در حال «همکاری با دوستان آمریکایی» برای آموزش نیروهای اوکراینی در زمینه کار با سامانه‌های توپخانه‌ای در خاک آلمان است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از آلمان برای این تصمیم «قابل توجه» تشکر کرد و گفت: این سامانه‌ها واقعا توانایی اوکراین را افزایش می‌دهند.

برلین با فشاری فزاینده برای ارائه کمک‌های معنادار نظامی بیشتر به کی‌یف مواجه بوده و این نخستین باری است که آلمان به اوکراین سلاح سنگین ارسال می‌کند. اوکراین می‌گوید برای دفاع از خود در مناطق شرقی به این تسلیحات نیاز دارد.

این نمونه دیگری از تغییرات سریعی‌ است که حمله روسیه به اوکراین در غرب رقم زده است. کمتر از یک هفته قبل، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت، ممکن است ارسال چنین تسلیحاتی به اوکراین، شرایط آغاز جنگ هسته‌ای را فراهم کند.

شولتس گفت: از همان ابتدا گفتم که باید تمام توان خود را در پیشگیری از مقابله نظامی میان ناتو و یک ابرقدرت مسلح مانند روسیه به کار گیریم. من هرچه در توان دارم برای جلوگیری از تشدید اوضاع که به جنگ جهانی سوم منجر می‌شود، به کار گرفته‌ام. نباید جنگ هسته‌ای اتفاق بیافتد.

تا پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، آلمان به دلیل امتناع مداوم از ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین، مورد انتقاد قرار داشت. برلین که در تامین گاز طبیعی خود به روسیه متکی است، جنایات گذشته در این منطقه را توجیهی برای عدم ارسال سلاح به اوکراین معرفی می‌کرد. زمانی که در اوایل ژانویه، آلمان اعلام کرد که قصد دارد ۵۰۰۰ کلاه جنگی به اوکراین بفرستد، شهردار کی‌یف آن را یک «شوخی» توصیف کرد.

اما تنها دو روز پس از آغاز حمله روسیه، آلمان این سیاست دیرینه خود را زیر پا گذاشته و به اوکراین سلاح ارسال کرد.

همچنین جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح انگلیس گفت، این کشور می‌تواند ظرف هفته‌های آتی، اوکراین را به موشک‌های «بریمستون» مجهز کند. این موشک‌ها برای استفاده علیه اهداف زمینی و دریایی با سرعت بالا طراحی شده‌ و معمولا از هواپیما شلیک می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید