آبادان و خرمشهر با بیش از ۱۱ برابر حد مجاز آلوده‌ترین شهرهای استان بوده و گرد و خاک در حال افزایش است.

گرد و خاک شدید در ۱۰ شهر خوزستان / مسئولان استان: گردوخاک ناگهانی بود!

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا و ایسنا، وقوع گردوغبار در خوزستان که صبح امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) شروع شده و مسئولان استان می‌گویند این آشوب جوی غیرقابل پیش‌بینی بوده و برای همین فرصت نکرده‌اند شهرهای درگیر گردوغبار را تعطیل اعلام کنند.

 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز ۵ اردیبهشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گرد و خاک ناگهانی در ۱۰ شهرستان این استان به بالاتر از حد مجاز رسید.

بر اساس پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان گرد و خاک آبادان، اهواز، بندر امام‌خمینی، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامشیر، شادگان، بندر ماهشهر و هندیجان بالاتر از حد مجاز رسیده است.

آبادان و خرمشهر با بیش از ۱۱ برابر حد مجاز آلوده‌ترین شهرهای استان بوده و گرد و خاک در حال افزایش است.

تاکنون اطلاعیه‌ای در خصوص تعطیلی از سوی استانداری ابلاغ نشده است.

دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان نیز در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه شرایط گرد و غباری امروز غیر قابل پیش‌بینی بوده است، گفت: هنوز تصمیمی برای تعطیلی اتخاذ نشده اما در حال بررسی هستیم.

محمدجواد اشرفی با اشاره به وضعیت وقوع گرد و غبار در خوزستان در صبح امروز(۵ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: این وضعیت در پی آشوب جوی که غیرقابل پیش‌بینی بوده ایجاد شده است؛ روز گذشته در آبادان و خرمشهر نیز این شرایط ایجاد و شاهد کاهش دید افقی بودیم اما سریعا این وضعیت رفع شد.

وی افزود: تا ساعت ۸ صبح شرایط اهواز خوب بود اما به صورت ناگهانی وضعیت تغییر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به جریانات همرفتی در کشور عراق در دو سه روز آینده احتمال چنین شرایطی که قابل پیش‌بینی نیستند، وجود دارد.

اشرفی با بیان اینکه کارگروه اضطرار مقابله با آلودگی هوا در حال برگزاری است‏، گفت: هنوز تصمیمی برای تعطیلی اتخاذ نشده اما در حال بررسی هستیم و در صورت تعطیلی، موضوع سریع اطلاع‌رسانی می‌شود.  

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید