دبیرکل حزب ایران قوی فاصله بین دولت و مردم را از مهم‌ترین ایرادات دولت‌های یازدهم و دوازدهم دانست، ایرادی که حالا با روی کارآمدن دولت سیزدهم اندک اندک در حال رفع شدن است.

ناامیدی که دولت قبل ایجاد کرده بود به امید تبدیل شده است

یک فعال سیاسی گفت وقتی آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند یکی از دغدغه‌های ایشان این بود که آن فاصله‌ای که در دولت قبل ایجاد شده بود، از بین برود و اعتماد مردم به دولت دوباره جلب شود. در میان آن سال‌های یاس و ناامیدی ایشان سعی کردند بلافاصله حس بی‌اعتمادی را که دولت قبل ایجاد کرده بود بهبود ببخشند و مردم را امیدوار سازند.

به گزارش سلام نو، خشایار نادی در گفت‌وگو با پانا درباره ترمیم روابط مردم و دولت در دولت سیزدهم و افزایش امید و اعتماد عمومی اظهار داشت: «با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم فاصله زیادی بین مسئولان با مردم به ویژه مردم مستضعف جامعه و در طبقات پایین جامعه، ایجاد شد. رئیس‌جمهور وقت، سفرهای استانی نداشتند و اگر سفری هم انجام می‌شد فقط به مرکز استان می‌رفتند، جلسه‌ای برگزار می‌شد و به پایتخت برمی‌گشتند. یک حالت ارباب و رعیتی حاکم بود و فاصله زیادی بین مردم و مسئولان افتاد.»

وی ادامه داد: «این وضعیت خیلی با آرمان‌های انقلاب فاصله داشت. وقتی رئیس‌جمهور وقت در ماشین شاسی‌بلند می‌نشست و از پشت شیشه می‌گفت حال مردم خوب است، اینگونه که نمی‌شود مملکت‌داری کرد. حتی در زلزله غرب کشور هم رئیس‌جمهور وقت با فشار افکار عمومی بعد از چند روز در مناطق زلزله‌زده حاضر شد. رئیس دولت خود را به مردم نزدیک نمی‌دانست. خود را ژنرال می‌دانستند و مردم را سرباز. علی رغم تاکیدات رهبر انقلاب نیز اعضای دولت قبل، زیاد به حضور در میان مردم رغبتی نداشتند.»

رئیس‌جمهور فعلی حامی فقراست و سعی دارد رابطه دولت و مردم دوباره به هم نزدیک شود

دبیرکل حزب ایران قوی اضافه کرد: «اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم فضای بهتری شکل گرفت. آیت الله رئیسی هر هفته در یک استان و به میان مردم رفت. به مردم سرکشی کرد. پیگیر مطالبات مردم بود. کارخانه‌ها را با دستورات ویژه مجددا فعال کردند. کارگران به محل‌های کار خود بازگشتند. رییس‌جمهور فعلی حامی مستضعفان و فقرا است و بسیار علاقه‌مند هستند ارتباط بین دولت و مردم که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از بین رفته بود، دوباره به هم نزدیک شود و امیدوارم آقای رئیسی با طرح‌ها و ایده‌هایی که دارند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، مسکن، درمان و سایر بخش‌ها بتوانند مشکلات مردم به ویژه مناطق محروم را رفع کنند و همه کارگزاران هم به تبعیت از ایشان، درب اتاق‌های‌شان به روی مردم باز باشد، به مناطق محروم بروند و پیگیر رفع مشکلات مردم باشند.»

رئیس دولت سیزدهم تلاش کرد یاس و ناامیدی و بی‌اعتمادی را که دولت قبل ایجاد کرده بود، از بین ببرد

نادی تصریح کرد: «وقتی آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند یکی از دغدغه‌های ایشان این بود که آن فاصله‌ای که در دولت قبل ایجاد شده بود، از بین برود و اعتماد مردم به دولت دوباره جلب شود. در میان آن سال‌های یاس و ناامیدی ایشان سعی کردند بلافاصله حس بی‌اعتمادی را که دولت قبل ایجاد کرده بود بهبود ببخشند و مردم را امیدوار سازند. ایشان در همه سفرهای استانی با تمام اقشار مردم دیدار کردند و سعی می‌کردند مشکلات تمام اقشار مختلف را رفع کنند. به نظر من هرآنچه ایشان در این مدت محدود از دستش برمی‌آمده است، انجام داده‌اند.»

ناامیدی که دولت قبل ایجاد کرده بود به امید تبدیل شده است

وی در ادامه اظهار داشت: «قطعا وقتی مردم می‌بینند رئیس‌جمهور، بالاترین مقام اجرایی کشور از نزدیک در جمع آنها حاضر می‌شود، مشکلات آن‌ها را می‌بیند، می‌شنود و دستور پیگیری و رفع مشکلات را می‌دهد، اثرات بسیار مطلوبی بر جای خواهد گذاشت. ناامیدی که دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد کرده بود اکنون به امید تبدیل شده است که به نظر من بسیار به نفع کشور، مردم و مسئولان است. امیدوارم تمام مردم بتوانند از نزدیک به مسئولان دسترسی داشته باشند که خوشبختانه این فضا در دولت سیزدهم ایجاد شده است و می‌توانند به صورت مستقیم مشکلات‌شان را به مسئولان منتقل کنند.»

خشایار نادی تاکید کرد: «مجموعه این اقدامات و چنین وضعیتی که دولت سیزدهم رقم زده است، سبب امیدواری مردم، جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی شده است و انشالله به زودی هم، شاهد رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و ... خواهیم بود و نتایج مثبتی را مردم شاهد خواهند بود.»

وی با بیان اینکه مردم از مواضع، رفتارها و عملکرد رئیس دولت سیزدهم بسیار راضی هستند، افزود: «قطعا حالت قهری که در دولت یازدهم و دوازدهم بین مردم با دولت وجود داشت تبدیل به آشتی شده است و انشالله فضا بهتر هم خواهد شد.»

در دولت قبل روابط ایران با همسایگان خراب شد/ در دولت سیزدهم همسایگان در اولویت هستند

دبیرکل حزب ایران قوی به رویکرد دولت در مذاکرات رفع تحریم‌ها هم اشاره کرد و گفت: «مسئولان باید همواره نگاه‌شان به داخل باشد. وقتی دولتمردان ما مدیران جوان، قوی و حزب‌اللهی باشند و با دانش، نخبه و مردمی باشند، قطعا خیلی از مشکلات کشورمان حل خواهد شد. بعد از این مرحله ما باید با اولویت همسایگان، روابط‌مان را با آن‌ها اصلاح و بهبود ببخشیم. در دولت یازدهم و دوازدهم به اعتقاد من در این زمینه وزارت خارجه ما ضعیف‌ترین عملکرد را داشت. ما نتوانستیم با همسایگان روابط خوبی برقرار کنیم، روابط خراب شد. ارتباط و گفتمان ضعیف بود. نگاه مسؤلان وزارت خارجه دولت قبل به همسایگان نبود بلکه فقط به غرب و اروپا بود. اگر ما روابط‌مان را با همسایگان به‌خوبی برقرار نکنیم، کشورهای دیگر جای ما را خواهند گرفت و این اصلا به نفع ما نیست. خوشبختانه این وضعیت در دولت سیزدهم تغییر پیدا کرد، رویکرد عوض شد و همسایگان در اولویت قرار گرفتند.»

در دولت سیزدهم، کشور معطل نتیجه مذاکرات نخواهد ماند

وی گفت: «در مذاکراتی هم که در جریان است ما به هیچ وجه نباید زیر بار زور برویم، امور کشور هم نباید معطل نتایج مذاکرات شود که خوشبختانه این موارد در دولت سیزدهم به خوبی توسط دستگاه دیپلماسی انجام شده است. در دولت سیزدهم منافع ملی ما بر هر چیزی ارجحیت دارد. طرف مقابل باید تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را لغو کند، به ویژه تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. آنها ابتدا باید حسن نیت خود را ثابت کنند. آنها هستند که ما را تحریم کرده‌اند، جلوی فروش نفت ما را می‌گیرند، دانشمندان ما را ترور می‌کنند و حتی در غیراخلاقی‌ترین وضعیت از رسیدن دارو در ایام سخت کرونا به مردم جلوگیری می‌کنند. آنها باید شرایط ما را بپذیرند.»

نادی تاکید کرد: «ما تحت هیچ شرایطی زیر بار خواسته‌های نامشروع طرف آمریکایی نخواهیم رفت. آنها از ورود دارو و مواد غذایی جلوگیری کردند. پول‌های ایران را بلوکه کردند. این خواسته ملت است که باید تحریم‌های ظالمانه کاملا برطرف شوند و خواسته‌های نامشروع به کشورمان تحمیل نشود. برخی می‌گویند ما چه نیازی داریم که دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برویم در حالیکه این قدرت ماست و این انرژی در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد. ما چرا باید به دشمن اعتماد کنیم؟ چرا باید انرژی هسته‌ای خود را تعطیل کنیم؟ این خواسته ملت است، ما باید قوی باشیم. دشمن دوست ندارد که کشورمان پیشرفت کند. ملت ما سختی کشیده‌اند و سختی را تحمل خواهند کرد و انشالله وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم ما به زودی بهتر خواهد شد. آنها باید شروط ما را بپذیرند. ما منتظر نتیجه مذاکرات نمی‌مانیم و کار خود را به پیش خواهیم برد و مطمئنا دولت ما، نظام ما و مردم‌مان به اهداف مورد نظر دست خواهد یافت.»

آمریکا ابتدا باید حسن نیت خود را نشان دهد؛ آنها توافق را نقض کردند

دبیرکل حزب ایران قوی گفت: «بالاخره برجام هم در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود و این آمریکا و دیگر کشورها بودند که به قول‌شان عمل نکردند و یکطرفه توافق را نقض کردند. آنها ابتدا باید حسن نیت خود را نشان دهند و رویه اشتباه دولت خود را اصلاح کنند و از مسیر اشتباه گذشته بازگردند. ما هیچ وقت میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم اما هر توافقی را هم قبول نخواهیم کرد.»

در دولت سیزدهم اعتماد مردم به مدیران افزایش یافته است

نادی در ادامه گفت: «مدیران ما باید مثل مردم زندگی کنند، با مردم صادق باشند، ساده زیست باشند، در این صورت قطعا مردم هم کمک خواهند کرد و اهداف نظام اسلامی به خوبی محقق خواهد شد. مدیران دولت قبل رفتار مناسبی با مردم نداشتند، حتی با خبرنگاران و اهالی رسانه هم رفتار درستی نداشتند. فاصله بین مردم و مسئولان را زیاد کردند. بی‌اعتمادی را افزایش دادند. این مدیرانی که مردم را ناامید کردند خیانت کردند و باید به خاطر ترک فعل‌شان محاکمه شوند. کدام رفاه را برای مردم فراهم کردند. کدام مسکن را برای مردم ساختند. هرآنچه را هم داشتند از مردم گرفتند. سنگ‌اندازی کردند، چوب لای چرخ کار مردم گذاشتند. بارها وزرای دولت سابق و حتی استانداران و فرمانداران در حوزه‌های مختلف بهداشت و کشاورزی و مسکن به مردم توهین کردند. اما خوشبختانه با عملکرد دولت سیزدهم و مدیران مردمی این دولت فضا در حال بهبود یافتن است، مردم امیدوارتر شده‌اند و اعتماد مردم به مدیران افزایش یافته است.»

مسئولان دولت سابق خود را ژنرال می‌دانستند، دولت فعلی و مدیران آن خادم مردم هستند

خشایار نادی در پایان گفت: «مسئولان فعلی خادم مردم هستند، باید خادمی را هم به مردم نشان دهند، قصد خدمت خود را نشان دهند، باید به شهدا وفادار بمانند، باید کارشان را درست انجام دهند، دولت یازدهم و دوازدهم اینگونه نبودند و نمی‌توانستیم اسم خادم بر روی آنها بگذاریم. خود را ژنرال می‌دانستند. اکنون خدارا شکر مسیر اشتباه اصلاح شده است و مسئولان در حال خدمت‌گزاری هستند.»

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید