رییس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: به تازگی اعلام شده که قیمت آرد صنف و صنعت بر مبنای گندم کیلویی ۱۲ هزارتومان خواهد شد که این مساله موجب افزایش هر کیسه آرد برای واحدهای نانوایی آزادپز به ۷۰۰ هزارتومان خواهد شد.

افزایش قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کشتگر گفت: قیمت آرد برای نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای تغییر نکرده و تصمیمی نیز برای آن وجود نخواهد داشت، اما دولت باید در این زمینه نیز تصمیم‌گیری کند.

او گفت: به تازگی نایب‌رئیس بنیاد ملی گندمکاران از افزایش نرخ فروش گندم دولتی برای صنف و صنعت از کیلویی ۲۷۰۰ تومان به کیلویی ۱۲ هزار تومان خبر داده است که متعاقب این افزایش نرخ، قیمت آرد نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: در حال حاضر ۸ واحد نانوایی آزادپز در مشهد فعالیت می‌کنند، این واحدها در سال ۱۴۰۰ هر کیسه آرد را با قیمت میانگین ۱۹۰ هزار تومان خریداری می‌کردند.

کشتگر گفت: به تازگی اعلام شده که قیمت آرد صنف و صنعت بر مبنای گندم کیلویی ۱۲ هزار تومان خواهد شد که این مساله موجب افزایش هر کیسه آرد برای واحدهای نانوایی آزادپز به ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد.

او گفت: در کمیته فنی اتحادیه نانوایان مشهد نرخ نان نانوایی‌های آزاد پز با قیمت هر کیلو آرد ۱۲ هزار تومان آماده و به زودی به کارگروه آرد و نان مشهد اعلام می‌شود، به طور حتم افزایش قیمت آرد صنف و صنعت موجب افزایش قیمت نان واحدهای نانوایی آزادپز خواهد شد.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: دولت باید به سمت هدفمند کردن آرد برود و از انحراف در شبکه توزیع آرد جلوگیری کند. قیمت آرد برای نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای تغییر نکرده و تصمیمی نیز برای آن وجود نخواهد داشت، اما دولت باید در این زمینه نیز تصمیم‌گیری کند، زیرا امسال دستمزد کارگر، هزینه حمل‌ونقل و به طور کل هزینه تولید افزایش پیدا کرده است.

پلمب ۴۰ واحد نانوایی غیر مجاز در مشهد

کشتگر گفت: به تازگی ۴۰ واحد نانوایی غیر مجاز در مشهد طی چند روز گذشته پلمب شده است، منشاء آرد خریداری شده توسط این نانوایی‌ها نامشخص بوده و این نانوایی‌ها نان را باقیمت آزاد پز به فروش می‌رساندند.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    این موضوع بالا بدون شک باعث تعطیلی ازادپزها و بیکاری عده بسیار زیادی از انها خواهد شد کی حاضر میشه مثلا 30 تا نون تافتون بخره 100 هزار تومن واقعا تصمیمات اینچنینی جای تامل و البته تاسف داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید