علی و منا؛ یک زوج ایرانگرد و ونلایفر هستن، اونا حدود ۲۰ سال پیش ازدواج کردن و بعد از ۹ سال از زندگی مشترک‌شون تصمیم می‌گیرن در ون خودشون به اسم «دامبو» زندگی کنن. طبیعیه این سبک زندگی و سفر با وجود هیجانات و آزادی که با خودش داره نیازمند آمادگی، توانایی و استقلال زیادیه، از همین رو علی و منا با سال‌ها تجربه زندگی ونلایف نکاتی که در این روش زندگی حائز اهمیت هست رو با ما در میون گذاشتن. با ما همراه باشید تا بیشتر از سبک ونلایف و چالش‌های اون بدونیم.

تجربه و چالش‌های سبک زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا

سلام نو - سرویس گردشگری: علی و منا برای تجربه زندگی ونلایف به مواردی اشاره می‌کنن تا مد نظر داشته باشیم: "اول اینکه بتونی هزینه‌هاتو تا جایی که میشه پایین بیاری و کم هزینه زندگی کنی؛ یعنی باید بتونی اکثر کاراتو خودت انجام بدی و وابسته به چیزی و کسی نباشی. همین‌ طور که می‌دونین کارهای فنی و مکانیکی دامبو با علی هست و هیچ وقت بابت مکانیکی هزینه نمی‌کنیم، بلکه بارها باعث کسب درآمد هم شده." اونا در ادامه از کارهایی که برای داشتن سلامتی انجام می‌دن، این‌طور می‌گن: "همین‌طور خیلی از غذاها و خوراکی‌هامون رو به فصل و به موقعش از طبیعت می‌گیریم. برای اینکه بتونیم سلامتی‌مون رو حفظ کنیم و هر روز نخوایم پول دوا و دکتر بدیم، سعی می‌کنیم هر روز ورزش کنیم، از مواد غذایی تازه استفاده می‌کنیم تا کنسرو."

اون‌ها تعبیر جالب‌شون برای تحمل سختی در طی مسیر، کشف و تجربیات جدیده و درباره یکی از کارهایی که با انجامش کسب درآمد می‌کنن و در حوزه سلامت‌شون هم تأثیرگذاره می‌گن: "بارها تو مسیر به کشاورزان کمک کردیم و کنارشون کار کردیم، هم ورزش و سرگرمی بوده برامون هم مواد غذایی تازه ازشون گرفتیم و هم کسب درآمد بوده و البته خیلی کارهای دیگه که وقتی تو حرکت هستیم تو موقعیتش قرار می‌گیریم و به خاطر حس کنجکاوی که داریم، سعی میکنیم تجربه کنیم و چیزهایی جدید رو کشف کنیم و یاد بگیریم. باید بدونی که تو این زندگی یه چیزهایی رو از دست میدی اما یه چیزهای بهتر به دست میاری."

تجربه و چالش‌های سبک زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا

علی و منا در ادامه برامون از چالش‌های زندگی ونلایف می‌گن و بهتر از هر کسی این زندگی رو توصیف می‌کنن: "یکی دیگه از چالش‌های زندگی ونلایف، فضای محدود و مینیماله که شاید برای خیلی‌ها حوصله سر بر باشه. ما بیشتر از فضای طبیعت استفاده می‌کنیم، معمولا زمان استراحت و رانندگی تو ماشین هستیم. زندگی ونلایف چون طوری‌که دو نفر آدم همیشه و همه جا با هم وقت می‌گذرونند، شاید بعد از مدت کوتاهی دیگه همه چیز براشون تکراری بشه، کارها و صحبت‌ها تکراری بشه، ممکنه از همدیگه خسته بشن و دعواشون بشه، به خاطر همین باید طوری برنامه‌ریزی کنند که زندگی براشون یکنواخت نشه. باید سرگرمی هایی ایجاد کرد."

اون‌ها از کارهایی که همیشه سبب سرگرمی‌شون می‌شه و دوست دارن انجام بدن نام می‌برن که انصافا یک‌یک‌شون جذاب و خوشاینده:"پیاده‌روی، دیدن و عکاسی از حیوانات و گیاهان و جمع‌آوری اطلاعات از آن‌هاست و کارهایی مثل کتاب خوندن، بازی کردن، پادکست و موزیک گوش کردن، فیلم و سریال دیدن، ساز تمرین کردن، صنایع‌دستی درست کردن، با آدما و محلی‌ها معاشرت کردن و خیلی کارهای دیگه که تو موقعیتش پیش میاد."

علی و منا توصیه‌هایی برای زوج‌ها درباره زمان انتخاب و مدیریت این سبک سفر و زندگی دارن: "اگر خیلی سریع بعد از ازدواج بخواین این زندگی رو انتخاب کنید، شاید به مشکل بخورید چون هنوز اونقدر از هم شناختی ندارید. ما چند سال بهش فکر کردیم به زندگی در سفر و بعد از نه سال با هم زندگی و گاهی سفر کردن، به این نتیجه رسیدیم که ما در سفر و طبیعت خوشحال‌تریم و آرامش بیشتری داریم. هر دو با هم عشق سفر داشتیم و داریم و یاد گرفتیم که با حرف زدن مشکلات رو حل کنیم و همیشه و همه جا پشت هم باشیم و بهم تکیه کنیم."

تجربه و چالش‌های سبک زندگی و سفر ونلایف به روایت علی و منا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید