ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های بالاتر مواد غذایی به تنهایی می‌توانند حداقل ۱۰ میلیون نفر را به فقر روانه کنند.

آمریکا: جنگ اوکراین عامل تشدید بحران امنیت غذایی در جهان است

وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که جنگ در اوکراین عامل تشدید ناامنی غذایی "از قبل وخیم" جهان بوده است بطوریکه شوک قیمتی و عرضه در این راستا بر فشارهای تورمی جهانی افزوده است.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: "جنت یلن" خاطر نشان کرد، حتی پیش از جنگ اوکراین، بیش از ۸۰۰ میلیون نفر (۱۰ درصد از جمعیت جهان) از مسئله عدم امنیت غذایی رنج می‌بردند و اینکه ارزیابی‌ها نشان می دهد که قیمت های بالاتر مواد غذایی به تنهایی می‌توانند حداقل ۱۰ میلیون نفر را به فقر روانه کنند.

این مقام ارشد آمریکایی خاطر نشان کرد که کشورها باید از ممنوعیت صادرات که ممکن است موجب افزایش قیمت ها شود، جلوگیری کنند و باید از اقشار آسیب پذیر و کشاورزان خرد حمایت کنند.

یلن مدعی شد: می خواهم آشکارا بگویم: اقدامات روسیه در اوکراین عامل بروز این شرایط شده است. واشنگتن در حال همکاری فوری با شرکایش با هدف حل این چالش است.

کریستین لیندر وزیر دارایی آلمان نیز در این رابطه تصریح کرد که لازم است اقدامات هماهنگ و هدف‌دار در این راستا انجام شود. وی از تمامی کشورها خواست تا  بازارهای کشاورزی را باز نگه دارند، مواد غذایی ذخیره نکنند و محدودیتی در صادرات کشاورزی نداشته باشند.

وی گفت، گروه ۷ که هدایتش در حال حاضر برعهده برلین است، متعهد شده با موسسات مالی بین المللی و سازمان های دولتی همفکر خود همکاری کند.

دیوید مالپس مدیر بانک جهانی نیز گفت که اقتصادهای پیشرفته باید کمک‌های غذایی را برای کشورهای در حال توسعه تقویت کنند و در مسیر افزایش تولید مواد غذایی و انرژی گام بردارند.

کریستالینا گئورگوا مدیر صندوق بین المللی پول نیز طی اظهارنظری خاطر نشان کرد که بحران امنیت غذایی بر ۶۰ درصد از کشورها با درآمد کم فشار بیشتر وارد می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید