۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
کد خبر: 55350587

سمانه قائدی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، در سئو (SEO) و دیجیتال مارکتینگ با تمرکز بر استراتژی، کانتنت مارکتینگ و سوشال مدیا مارکتینگ تخصص داره. اون سفرهای زیادی رفته و پیشنهادات جالب توجهی برای مقاصد و جاذبه‌های گردشگری داره. سمانه در سفری به شهر شعر و ادب شیراز از بافت و جاذبه‌های تاریخی شهر دیدن می‌کنه و توصیه می‌کنه تجربه‌هایی رو در این شهر داشته باشیم. با ما همراه باشید تا بیشتر از دیدنی‌های شیراز بدونیم.

شیرازگردی با سمانه قائدی

سلام نو - سرویس گردشگری: سمانه از حس و حال خودش در شیراز می‌گه و زمان مناسبی رو برای سفر به این شهر پیشنهاد می‌کنه: "شیراز برای من همیشه پر از سرزندگی و شوق زندگیه، شهری که سال‌های زیادی از زندگیم رو توش سپری کردم و بزرگ شدم و بهترین زمان سفر بهش بهار، مخصوصا اواخر فروردین و اردیبهشته که عطر بهارنارنج از خود بیخودتون می‌کنه." اون در ادامه به جاذبه‌های گردشگری از جمله مکان‌های تاریخی و زیبا، باغ‌ها و آرامگاه‌های شعرای مشهور شهر اشاره می‌کنه:

‌"بافت و جاذبه‌های تاریخی شیراز؛ حمام وکیل، بازار وکیل، مسجد وکیل، ارگ کریم خان، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک، خانه فروغ‌الملک، مسجد جامع عتیق، عمارت شاپوری. باغ‌های گیاه‌شناسی و تاریخی شیراز؛ باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ جهان‌نما، باغ دلگشا. آرامگاه شاعرهای معروف شیراز؛ آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه شوریده شیرازی." البته حواستون باشه بهترین زمان سفر به شیراز رو انتخاب کنید تا بتونید تجربه ای شبیه تجربه سمانه داشته باشید.

شیرازگردی با سمانه قائدی

‌اون پیشنهادات بی‌نظیری درباره‌ی قدم زدن، شکم‌گردی، بازدید از سایت‌های تاریخی، گشت در طبیعت و حضور در یک بوتیک هتل می‌ده: "تو خیابون‌های قصرالدشت، ارم، معالی‌آباد، ستارخان، بولوار چمران قدم بزنید. فالوده شیرازی پشت زندان، بستنی «بابا بستنی» و عرقیات معروف شیراز رو امتحان کنید. غذاهای کلم پلو، قنبرپلو (غم‌بر پلو)، خورشت بادمجون، یتیمک، آلودوپیازه، آلو لاپلو، کته گوجه و آش سبزی رو امتحان کنید. یک روز رو برای بازدید از تخت‌جمشید، نقش رستم، نقش رجب و آرامگاه کوروش در اطراف شیراز وقت بذارید. از طبیعت زیبای قلات در اطراف شیراز و دریاچه مهارلو غافل نشید. نمای شیراز رو از بام شیراز در باباکوهی یا قسمت ارم تماشا کنید. اگه باره اوله به شیراز سفر می‌کنید حتما در یک بوتیک هتل در بافت تاریخیش اقامت کنید تا راحت و بی‌دردسر همه جاذبه‌هاش رو ببینید."

در نهایت سمانه از سوغات شیراز و گپ زدن با مردمان لطیفش می‌گه و توصیه می‌کنه غذای شیرازی و فست‌وفودهای با کیفیت شهر رو از دست ندیم: "اگه قصد خرید سوغاتی دارید، نون شیرین (یوخه)، عرقیات، کلوچه مسقطی، مسقطی لاری، هنرهای دستی مثل خاتم و مس و فرش و گلیم... گزینه مناسبی هستن. با مردم شیراز گپ بزنید و از لهجه شیرینشون لذت ببرید. از فست‌فودهای با کیفیت و خوب شیراز تو بخش مدرن‌تر شهر مثل معالی‌آباد، عفیف‌آباد، ستارخان، نیایش غافل نشید. حداقل یه وعده غذای شیرازی رو تو یکی از رستوران‌های سنتی شیراز بخورید."

شیرازگردی با سمانه قائدی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید