مملیکا؛ جهانگرد و راهنمای سفره، اون عاشق ایرانه و کلی ایرانگردی کرده. لیسانس مکانیک داره و در صنعت نفت و گاز مشغول به کار بوده و از سال ۹۲ سفر رفتن رو شروع می‌کنه. مملیکا حدود پنج ساله که استعفا داده و از دنیای مهندسی خداحافظی کرده و بیشتر زمان خودش رو در سفر سپری می‌کنه. اون برنامه و تورهای زیادی رو طراحی و اجرا کرده و در سفری که به دومین کشور پر جمعیت قاره آفریقا داشته، اتفاقات بی‌تکراری رو تجربه کرده. با ما همراه باشید تا با روایت و سفر مملیکا از کشور اتیوپی بیشتر بدونیم.

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیکا در سفر به اتیوپی

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا از عجایب اتیوپی و امکانات این کشور دیدنی می‌گه: "اتیوپی کشور عجیبی بود برام. از طرفی توقع این همه تنوع دیدنی‌ها رو نداشتم، از طرف دیگه می‌تونستم تا حدودی حرف دل خیلی از مردم‌شون رو درک کنم. ابتدای سفر به جنوب کشور و دیدن قبایل عجیب و جالب و تا حدودی بدوی اونها رفتیم. فکر می‌کردم فقط این بخش خیلی بی امکانات هست. بعد که به قسمت‌های شمالی رفتیم و جاده‌ها رو گز کردیم، دیدیم که اوضاع کمی بهتر از جنوب هست، اما ظاهرا کشور به این زیبایی با این همه منابع، حتی از برخی همسایگانش نیز عقب افتاده. کشوری که مستعمره کسی هم نبوده و تاریخ و فرهنگ بسیار غنی داره."

اون در ادامه راجع‌به جنگ داخلی در این کشور و تمایل مردم به پیشرفت می‌گه: "از یک ماه قبل از سفر ما جنگ داخلی در شمال اتیوپی شروع شده بود. ایالت تیگرای کاملا بسته شده و نتونستیم به منطقه denakil بریم. در طول سفر با ادمهای مختلفی صحبت کردیم و جالب بود که همشون میگفتن همه مردم به شدت نخست وزیر جدیدشون که دو سه سال هست رای اورده رو دوست دارن. قبل از اون به مدت ۲۷ سال قدرت دست گروهی از ایالت تیگارای بوده که به گفته همه کسانی که صحبت کردیم باهاشون، فقط منابع کشور رو به نفع خودشون مصرف کردن و هیچ پیشرفتی نکرده کشور و با حمایت برخی گروه های تروریستی در کشور باعث ایجاد جنگ و اختلاف بین بخش های مختلف کشور شده بودن. میگفتن همه مردم دوست دارن که نخست وزیر جلوی ایالت تیگرای بایسته و کشور ارام بشه و پیشرفت کنن."

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیکا در سفر به اتیوپی

مملیکا از واکنش مردم این دیار برای ماندگاری نخست‌وزیر وقت‌شون این‌طور می‌گه: "برق چشم‌هاشون دیدن داشت وقتی می‌گفتن که اگر این نخست‌وزیر روی کار بمونه فقط ۵ سال دیگه تحولات خیلی بزرگی در اتیوپی رخ می‌ده. امید رو می‌شد توی حرف‌هاشون کاملا حس کرد. از ته دل دعا می‌کردم همین‌طور بشه و این جمعیت ۱۱۰ میلیونی خوشحال بشن. در همین دو سه سال نیز این کشور در رتبه‌های برتر رشد اقتصادی بوده. به راستی که سفر معجزه می‌کنه. سفر باعث می‌شه به هر کشوری که میری، بعدش بخشی از وجودت اونجا بمونه و اونجا رو هم از خودت بدونی. سفر باعث میشه به دنیای بدون مرز نزدیک تر بشیم و برامون مهم باشه که همه کشورها پیشرفت کنن و همه مردم به رفاه برسن. امیدوارم چند سال دیگه که به اتیوپی اومدم، کشوری به مراتب پیشرفته تر، و مردمی شادتر ببینم، هر چند که الان هم با تمام این حرف‌ها، شاد بودن و امیدوار."

اون از یه نکته جالب توجه درباره‌ی اینترنت و ایرلاین کشور اتیوپی می‌گه که واقعا عجیب و باورنکردنیه: "فقط هنوز برام سوال بود که چطور این کشور فقط یک اپراتور اینترنت داره و اینترنت 4G نداره، اما بزرگترین و برترین ایرلاین افریقا برای اونهاست. واقعا هم کیفیت خوبی داشت پروازهاشون و پذیرایی اونها در یک پرواز داخلی ۱ ساعته، از پرواز بین المللی ۶ ساعته ترکیش بهتر بود، و همچنین کیفیت هواپیما."

سفر در جنگ داخلی، روایتی از مملیکا در سفر به اتیوپی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید