لوتار ماتیوس در تهران است و به دنبال علی دایی می‌گردد. به گفته لوتار ماتیوس علی دایی جواب پیامک‌ها و تلفن‌های لوتار ماتیوس را نداده است و اکنون که به تهران سفر کرده خواهان دیدار مجدد با علی دایی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی لوتار ماتیوس بپردازیم و درباره موفقیت‌های که وی کسب کرده است با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

لوتار ماتیوس در تهران منتظر علی دایی است!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: آخرین بار لوتار ماتیوس بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان و تیم بارین مونیخ در اسفند ماه ۱۳۹۲ از طریق برنامه ورزش از نگاه دو دعوت شد و به ایران یعنی تهران سفر کرد. وی برای مدت زمان ۲۴ ساعت در تهران حضور داشت و پس از آن ایران را ترک کرد. جالب است که لوتار ماتیوس و علی دایی با هم رابطه بسیار خوبی داشتند. لوتار ماتیوس در تهران است و به دنبال علی دایی می‌گردد. به گفته لوتار ماتیوس علی دایی جواب پیامک‌ها و تلفن‌های لوتار ماتیوس را نداده است و اکنون که به تهران سفر کرده خواهان دیدار مجدد با علی دایی است. در این مقاله قصد داریم به معرفی لوتار ماتیوس بپردازیم و درباره موفقیت‌های که وی کسب کرده است با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چقدر درباره لوتار ماتیوس می‌دانید؟

لوتار ماتیوس بازیکن و فوتبالیست سابق کشور آلمان است. وی جزو یکی از ستارگان بزرگ تاریخ فوتبال آلمان و البته جهان است و رکوردهای بسیار زیادی را برای خودش به ثبت رسانده است. وی در دوران قبل از بازنشستگی ۱۵۰ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داده و دارای رکوردهای بازی‌های ملی است. بدانید در سال ۲۰۲۰ لوتار ماتیوس از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بهترین هافبک میانی تاریخ فوتبال انتخاب شد و جزو ترکیب منتخب تاریخ قرار گرفت. ۲۵ بازی برای آلمان در ۵ دوره از جام جهانی در بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۸ انجام داده است.

لوتار ماتیوس از چه نوع سبک بازی در فوتبال استفاده می‌کرد؟

لوتار ماتیوس یک بازیکن با پاس‌های بسیار عالی و همچنین یک مدافع واقعی در در دفاع بود. شوتهای سنگین و سرکش وی بسیار معروف هستند که از فواصل دور توانستند گل‌های بسیار زیادی را به ثمر برسانند. لوتار ماتیوس با بالا رفتن سنش تبدیل به یک سوئیپر شده است.

آیا لوتار ماتیوس مربیگری هم کرده است؟

ماتیوس در رده مربیگری کارش را با راپید وین اتریش آغاز کرد. یک سال بعد مربی ستاره سرخ برگراد شد و تیمش را قهرمان یوگسلاوی کرد. در زمان مربیگری لوتار ماتیوس تیم بلگراد برای اولین بار به لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. در آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۶ ماتیوس مربیگری مجارستان را قبول کرد و این باعث شد که اسم بسیار بزرگی در بین مربیان دنیا پیدا کند. سینک به اتلتیکو پاراننزه برزیل رفت و چند ماه بیشتر طول کشید تا به مربی سالزبورگ اتریش شود.

چقدر درباره بازی‌های ملی ماتیوس می‌دانید؟

ماتیوس در سال ۱۹۸۰ به تیم ملی دعوت شد و در اولین تجربه‌ای که در بازی‌های ملی داشت به عنوان قهرمان یورو ۱۹۸۰ انتخاب شد. در سطح جام جهانی لوتار ماتیوس توانست با کسب تجربه در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ بیشتر ذخیره بود، در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ به عنوان هافبک دفاعی کار کند. این دوره به وی اعتماد به نفس بسیار زیادی داد و باعث شد که او خود را از پیر لیتبارسکی و آندریاس برمه کوچکتر نداند. وی توانست به کمک بازی فوق العاده و هافبک بودن مشهورش تا فینال پیش رود، اما در مقابل مارادونا بازی را ۳ به ۲ واگذار کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید